Förberedelser

Mitt dykcert har vart borta, jag verkligen letat överallt och haft smärre ångestattacker hur många gånger som helst under den senaste veckan. Ett av mina main goals med hela resan till Thailand var ju att dyka så mycket som möjligt, och utan dykcert så kan det ju bli en aning svårt. Jag var beredd på att behöva åka till Oceanic där jag tog certet och få ut nåt slags tillfälligt kort, men det visade sig att de hade semesterstängt... Skoj skoj, Började nästan grina när jag fick veta det. Nu idag så letade jag igen, bara för att liksom, och i en plånbok (som jag kollat i gångerna innan också) så hittade jag det! Hawiiee! Lyckan var total. Fy fan vad sugit det hade vart om jag inte kunnat dyka. Skulle aldrig ha förlåtit mig själv.

Börjar faktiskt bli en aning nervös... Måste packa och sånt. Tvätta innan. Inte för att jag kommer använda samma garderob som jag gör här direkt, men linnen och sånt har man ju oavsett väder. Hade iförsej planer på att köpa såna där Bali-brallor direkt när jag kommer ner (one size fits all, knyt runt midjan brallor ni vet) och glida runt i dem i 2 veckor, men ja. Kanske bra att ha nån slags överdel till. Iallafall på kvällarna. ÅÅÅÅHHHAAAA SOOOOL! Jag längtar så jag dör.

Har snackat med 2 couchsurfare om dykning och sådär. Båda verkar trevliga som fan och de kan fixa bra boende och sådär billigt om jag åker till Khao Lak och Similan Islands för att kolla på manta rays. En av dem där och den andra på Phi Phi Islands, vilket är stället som jag kommer dyka på oavsett, eftersom alla dykbåtar från Ao Nang (där jag kommer bo) går ut dit ändå. Kommer behöva komma ifrån farsan några gånger iallafall, att umgås med han 24 timmar om dygnet i över 2 veckor verkar lite jobbigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback