Ropa Hej Och Sånt

Bah. Det där med att ropa hej innan man kommit över ån (ehh.. går den så?) verkar vara rätt vettigt. Såklart var ju inte databyggandet så lätt som det verkade från början. Självklart skulle något börja strula. Detta något var i detta fall grafikkortet som helt plötsligt sa "Nä nu vill jag inte va me längre" i äkta 5-åringsstil. Det blev fina små psykadeliska gröna fyrkanter på all film som spelades upp samt i WoW. Tyckte inte att det var så fint, inte alls fint faktiskt. Svårt att veta exakt vad som var felet, så var tvugna att börja om med att installera Windows igen, installera alla program osv, bara för att upptäcka att det inte hjälpte ett smack. Massa tid kastad åt helvete, sen fick vi ändå åka och köpa ett nytt grafikkort. Får bara hoppas på att komplett köper tillbaka det andra defekta. NU funkar det iallafall efter mycket om och men... Men jag hoppas inte för mycket, nåt kanske börjar strula snart igen. Lika bra att vara förberedd på det värsta.

Vi har ändå haft skoj samtidigt som allt strul. Vi har liksom blivit tvugna att hitta på massa saker iomed strulet. Sen har vi ju såklart snackat massor och kört otaliga internskämt som dammats av. Rouligt minsann! Ikväll kommer det Swimfasterfolk hit och de ska sitta och plinka lite, jag klagar inte direkt för då får jag tillfälle att testspela WoW med riktigt fet upplösning, nu ser man tillochmed små fjöntiga grejer som sandtextur och sånt. Det ska bli ett sant nöje att spela upp Engine till level 70. Synd bara att min semester tar slut på söndag. Kanske ska sjukskriva mig lite. Bara lite. Ehh. Hur man nu gör det.

Kommentarer
Postat av: finula

Men det var ju tur att det ordnade upp sig tillslut med datorn i varje fall. Hoppas att den sköter sig nu så att ni inte behöver mecka med den ännu mer.. :)

Postat av: mizaru

Jao, det hoppas jag innerligen... Heh.

2007-08-11 @ 23:28:15
URL: http://mizaru.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback