Från Buhu Till Wihoo

Sjukt trött är jag idag. Skulle lätt kunna gå och lägga mig nu. Men ska försöka låta bli...

Dagen började inte särskilt bra, Nina kom förbi hemma hos mig och började snacka om farsan av nån anledning. Vi kom in på att hon ska vara hos honom på julafton och att hon ville att jag skulle vara där också. Jag sa att jag gillade inte julafton innan mina föräldrar skildes och jag gillar den inte direkt mer nu. Ännu en gång ska man välja bort någon över julen. Bara det att nu får jag välja bort två stycken, min biologiske pappa och antingen mamma eller pappa. Skoj. Verkligen. Jag sa att jag antagligen skulle vara hemma själv på julafton och glo på film eller nåt, och då tog hon helt illa vid sig. Började gnälla och säga att jag inte skulle gräva ner mig och bla bla. Det är väl upp till mig vad jag gör eller? Jag är ju vuxen. Fast det tog hon iförsej som ett av hennes argument, att jag faktiskt är vuxen och inte borde ta åt mig så mycket av att de skilt sig. Jag tyckte hon kunde återkomma när hennes föräldrar skilt sig, träffat nya och gift om sig, sen skilt sig igen och hittat nya. Jag blev iallafall ledsen och började grina, försökte förklara hur jag måde och så, men det går ju typ inte. Dessutom så säger folk bara fel saker när de försöker trösta, som att jag ska rycka upp mig och inte vara så negativ. Blir så trött på att folk ska komma och säga att jag ska rycka upp mig. Inte som att jag valt att må dåligt, om jag kunde så skulle jag ju självklart välja att må bra. Men om jag väljer det nu så låtsas jag bara, för jag mår inte bra innerst inne. Vet inte hur jag ska kunna göra det, men det hjälper iallafall inte att mina närmaste gör det till en bagatell, det får mig bara att må ännu sämre.

Åkte till jobbet efter seriöst övervägande att sjukanmäla mig, och då får G mig att börja grina också. Han säger också bara fel saker. As usual. Slutar med att han bara sitter tyst och är uppenbart besvärad tills klockan är 12 och vi måste öppna butiken. Gör det och sen får jag uppgiften att åka till Expert och köpa en kabel till den nya skrivaren som han köpt dagen innan. Åker dit och hittar rätt kabel, men medan jag letar så hittar jag ascoola koss-earplugs som jag kände mig tvungen att köpa. Går ju runt med orginal iPod hörlurarna, och de är ju inte så bra, eller sköna för den delen. Går till kassan och där står Ninas klasskamrat från 9:an. Hon jobbar tydligen där och känner igen mig, jag kände ju igen henne också, men vi umgicks liksom aldrig. Bara för det så gav hon mig 100 spänn rabatt på hörlurarna. Sweetah! Efter det blev min dag asbra. Har vart rätt glad sen dess. Dessutom fick jag mina rutiga converse skor som jag köpt på Tradera idag också, ännu mera sweet! Den som sa att man inte kan köpa lycka har fel. Moaha.

Det är nåt seriöst fel på mig. Såna här humörsvängningar bör man inte ha.

Kommentarer
Postat av: Johannes Flakbil

När jag läste rubriken tänkte jag att wiihoo delen var för att du kan komma och fira jul med mig i London, så läser jag att det handlar om att du fått 100kr rabatt på ett par lurar! Åuh.

Postat av: mizaru

Hehe, sorry... Men jag vill åka, men jag vet ju inte om du är kvar där fortfarande och sådär. Vad som helst kan ju hända. Men om du är det så är det definitivt ett större Wihoo än lurarna. ;)

2007-08-29 @ 22:59:48
URL: http://mizaru.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback