FönsterByte På G

Jag har så mycket jag måste fixa idag... Imorrn kommer nämligen några byggjobbae in hit och ska fixa nya fönster till mig. Shysst med nya, men pissjobbigt att behöva plocka undan allting kring fönstrena. Särskilt jobbigt är det att jag måste demontera min köksfläkt eftersom den effektivt blockerar alla möjligheter att öppna fönstret i köket mer än sisådär 10cm. Ypperligt bra eftersom jag kan lämna det fönstret öppet när jag går hemifrån utan att oroa mig för inbrott (tjyvar) eller utbrott (katter). Däremot mindre bra när man måste byta fönster. Hm. Typiskt. Jag tog med verktyg från jobbet iallafall så förhoppningsvis går det utan problem.

Det som är ännu mer jobbigt än hela fläktissue är att jag faktiskt har 2 katter som inte kan vara hemma när jag inte har några fönster. Finns ju en rätt stor risk att de kan smita ut, och jag tror inte byggjobbarna har nån större lust att avsätta en som bara ska ha koll på att dem. Har fixat en till bur iallafall, men vet ju inte riktigt hur lång tid det tar. Kan ju inte ha dem i burarna hur länge som helst liksom. Känner ingen som kan ha kissarna över dagen heller. I värsta fall får jag åka ner till jobbet och ha dem i burarna där medans jag väntar. Så jäkla lång tid kan det ju inte ta. Detta måste vara enda gången när jag verkligen hoppas på att de kommer kl7 på morgonen och inte senare... Jaja, det löser sig väl på nåt sätt. Inte som att mina bebisar dör bara för att de måste tillbringa några timmar i en bur. Även om det förstås skär i hjärtat när jag tänker på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback