Morgonstund Har Guld I Mun(d)

Mund? Finns det något som heter det? För övrigt är ordspråk och ordstäv bland det tråkigaste som finns. Allitterationer däremot, det är grejer det!

Öhm.. Iallafall.. Jag har vart i Venezuela, och vet en hel del om Cuba.

Seriöst. Vad skulle jag skriva...? Jo. Är uppe tidigt tycker jag och är lite stolt. La mobiltelefonen på andra sidan lägenheten för att undvika mina 2-timmars snooze perioder.. Haha. Funkade, men det var ren viljestyrka som fick mig att inte gå tillbaka till sängen när jag hämtat mobilen. Ska till banken innan jobbet, och man vet ju aldrig hur lång väntetid det är där liksom... Måste hinna klart där innan jag öppnar butiken. VARFÖR stänger banken 15.00 för?! Det måste ju vara något som ligger kvar från stenåldern. Eller iallafall bronsåldern då. Alla andra butiker och serviceställen stänger ju 18.00... Mongon.

Nu ska jag iväg. Snart. Skiter i frukost och köper den på Sandys istället. Frukostmacka&kaffe för 20 spänn. YezzzPleazze.



Kommentarer
Postat av: ann

w00t, hur kan du säga så kvinna? ordspråk och dyl är det roligaste som finns ju. helt fantastiskt att kunna slänga in nån rolig kommentar typ "nähä, om man skulle ta och tänka på refrängen". folk blir helt ställda

Postat av: mizaru

Eftersom man måste vara medlem på blogspot för att kunna kommentera, så kommenterar jag här istället.

Förvisso är det rätt sköj med ordstäv om man gör det med ironi, inte om man är seriös... hehe. Om någon som man inte förväntar sig använder sig av dem är det nice, men om det typ är ens farfar är det ICKET rouligt.

2006-10-21 @ 20:54:55
URL: http://mizaru.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback