Hemma Med Sjukt Djur

Alltså. Jag känner mig så himla elak. Serlot ser så ynklig ut, och han är verkligen jättehungrig. Går och kollar vid matskålen hela tiden. Ska ju ge Marsei mat också, så det blir ju säkert inte roligare för honom att höra när Marsei äter direkt. Vet inte om det är inbillning, men Serlot känns liksom lättare att bära också, som att han redan gått ner i vikt. Men han har iallafall inte spytt sen klockan 10 igår när jag tog bort maten. Det var som att hans mage inte tålde att det kom ner något, för då kom det bara upp igen. Har fått vara hemma från jobbet för att ta hand om honom. Tänkte börja försöka ge honom mat vid 14, det var då han började spy, så han har ju inte ätit sedan dess. Eller ska man vänta tills 24 timmar efter att jag tog bort maten? I såna fall ska han ju inte få nån mat förens 10 ikväll. Men det funkar ju inte om jag ska ge han mat varannan timme liksom. Jag blir nästan sugen på att ställa fram torrfoder och se om han inte spyr. Jag menar, han har ju inte gjort det på aslänge nu. Fast då kanske det bara förstör hela grejen... What to do. Mår helt dåligt av att se honom vara helt svag och medtagen... Usch.

Nä. Jag tänker åka till ICA nu och köpa fisk och majsvälling och så försöka få honom att äta det en matsked varannan timme. Får hoppas att det fungerar. Tänker inte vänta till klockan 22 ikväll iallafall.

Kommentarer
Postat av: ze7en

usch ja och den där ständiga tanken, gör jag rätt...tänk om...osv
som jag skrev tidigare, akta för uttorkning.
så här såg min noni ut efter hon fick komma hem från veterinären (samma symptom som serlot) pigg och glad och sitt gamla jag: http://www.kimthorning.com/media.php?itemID=2675

det ordnar sig säkert med serlot!
hur reagerar marsei?

2006-11-27 @ 13:17:20
Postat av: mizaru

Ja.. exakt! Vet ju inte om jag gör rätt. Har googlat som en idiot, skrivit på ett kattforum och frågat om råd, och ringt veterinär igår... Serlot sover mest hela tiden, men han har druckit iallafall. Har lekt lite ibland.

Skönt att din kisse klarade sig bra! Men du visste inte vad hon blev sjuk av va?

Marsei är som vanligt, verkar knappt märka att nåt är fel.

Postat av: Johannes Flakbil

Det kanske är pupillcancer? Äh, nu ska jag fortsätta spela Abe´s Oddyssey. Puss på kuken! MOAHAHAHAHAHAHA

2006-11-27 @ 18:20:01
URL: http://www.bangbros.com
Postat av: ze7en

Jag tror att det var en planta, det sammanfoll valdigt lagligt i allafall :)

Bra att serlot verkar ma battre!

Min andra kisse gick runt och letade lite efter syrran...det var sott :)

2006-11-27 @ 23:21:38
Postat av: mizaru

Aha.. Det är fasikens massa växter som e giftiga har jag upptäckt nu när jag googlar sönder mig. Haha.

Serlot har ju vart hemma hela tiden, så Marsei har inte behövt leta... Däremot gjorde han det när jag var på promenad med Serlot en gång, hörde han jama när jag stod utanför lägenheten. Haha.

2006-11-27 @ 23:35:24
URL: http://mizaru.blogg.se
Postat av: ze7en

hehe de är för söta :)

2006-11-28 @ 09:41:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback