Glasur, Det Nya Humöret

Kan man vara sur och glad samtidigt? Jag är det iallafall.. Hah.

Sur för att jag ringde till vårdcentralen och ville beställa tid så jag kan få all min allergimedicin och sånt som folk tjatar på mig att jag måste ta. Har bara tagit mig ett halvår att ringa... Så när jag väl ringer är det nån jäkla snäsig sköterska som jag får prata med, undrar vem jag vart hos sist, och när jag svarar att det var i Malmö sist, så säger hon att jag ska ringa till dom! Men jag bor i södertälje jäkla as! Ska jag åka till Malmö då varje gång eller? Nej, då ska jag få sån dära e-recept. Och så måste jag få dem att skicka hit min journal. "Jamen det vet du väl att det måste du ringa och fixa själv"... What!? Jag har flyttat en miljard ggr, jag har aldrig behövt göra det. Sen börja hon fråga mig om vad jag har för allergier, jag börjar räkna upp, och kommer till pollen då säger hon "Jamen det kan du väl ändå inte ha problem med nu!?". NÄ, men du FRÅGADE ju om VILKA allergier jag hade! Jävla mongo. Så sa jag att jag hade djur också, "Nä men det borde du ju VERKLIGEN inte ha". Ska väl du skita i. Du är inte min doktor. Men okey. Jag ska avliva mina katter bara för att DU tycker det. Sen avslutades det med att hon sa "Ja, tidigaste tiden är den 13/12, kan du komma då". My ass att det är tidigaste tiden. Som om jag ringde och sa att jag hade halsfluss så skulle jag få vänta i 2 veckor eller? Åargh... Detta är varför jag skjutit upp det. Borde jag ha fortsatt med. AS!

Sen att jag är glad för att det kom in en gullig tant och sa att vi alltid är så snälla här, och att hon ville tacka för all bra service... Och så gav hon mig 6 stycken Toblerone med en fin rosett på. Haha. Gullit. Det roligaste är att G tycker att hon är typ asjobbig! Hahaha. Rouligt. Så henne lär han ju inte bli av med i första taget, men nu har han iallafall lite Toblerone att trösta sig med. Och jag har det att trösta mig med för sjukvårdens otrevliga idioter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback