RoadRage

Ännu en ledig dag har försvunnit. Idag har jag iallafall gjort lite vettiga grejer. Städat massor, diskat, bytt lakan och tvättat i 8 timmar. Ha! Det du. Åkte och hämtade Ib och Nelli vid typ 5-tiden, asmycket bilar var det ute. Hatar det när man ska på motorvägen och man får klämma sig in så det känns som man ska krocka. Sen kör verkligen folk som idioter, sicksackar sig fram utan att blinka och alldeles för fort. Antingen är jag pensionär eller bara nybörjare på det där med att köra, men jag tycker det är läskigt. Vet ju att jag kör rätt okey, men vettefan vad som skulle hända om nån idiot körde alldeles för nära eller typ krockade med mig eller nåt. Skulle ju få panik antagligen. Får typ hjärtklappning minst en gång varje gång jag kör av alla mongos.

Iallafall. Hämtade dem och sen skulle jag köra hem till mig igen. Då var det värsta bilkön på vägen tillbaka. Hade hänt nån olycka eller nåt, så det var bara 2 filer som man fick köra på på motorvägen. Dragläge AB. Där såg man ju verlkligen folk som betedde sig som idioter, försökte ta sig till den filen som rörde sig just för tillfället och sicksackade och trängde sig och skit. Fattar det där med roadrage, folk är ju verkligen helt dumma i huvudet när de sitter i en bil.

Väl hemma hos mig så käkade vi tacos, ASGOTT, som Ib lagade. Vi fick inte hjälpa till.. Haha. Kändes som restaurang nästan. Jag käka massa chili och Ib tjatade om hur stark den var, men jag kände typ inte så mycket. Min mun är nog immun mot stark mat snart... Sen käka jag bara chili och DÅ var det starkt! Kollade på en film också, som var jäkligt skumt klippt. Den var rätt cool, men som sagt, klippningen gjorde att det var lite svårt att hänga med ibland... Vet iförsej inte om det var en sån där version innan de klippt klart filmen, för ljudet var lite fucked up ibland också. Det var iallafall Ibs teori.

Fick äran att köra hem dem också, och sen köra hem. Parkerade bilen nere vid jobbet för pallar inte ha det i huvudet hela tiden att lägga i pengar i automaten, och tänker ICKET få en till böter så länge jag lever.

Imorrn kommer pappa hit och fixar det sista i lägenheten. Ska ÄNTLIGEN få upp persiennen i köket, och underdelen på köksbänkarna. Sen kan jag finally ta bort allt skit som har med sånt att göra. Om inte Ib och Nelli behöver det när de ska måla iförsej.... Well, kan ju lägga ner det i källaren så länge eller nåt maybe. Eller inte, eftersom det är snart jue. Jaja. Pappa kommer iallafall klockan 10 imorrn, så kanske borde gå och lägga mig. Japp, det ska jag göra.

Kommentarer
Postat av: Malin

hahaha, i see! (; jaja, jag lär ju får p-boter all the time när jag skaffar mig en bil! God fortsättning förresten! Och Gott nytt år! :D Och take care :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback