Det Löser Sig... Typ

Saker börjar lösa sig inför dopet och sådär. Mamma ska baka, och farmor. Sen ska jag göra lite grejer också, och så köper vi tårtor iallafall. Visade sig att E kunde köpa dem billigt eftersom hon jobbade på café på NK och de har sammarbete med konditoriet där. Blir 6 st tårtor, borde räcka, även fast vi nu är uppe i 61 gäster som garanterat kommer. På kanske listan finns det 10 stycken till, men alla gillar ju inte, och dessutom räknar de att man ska ta skitstora bitar. Brukar ju alltid bli kvar när man bakar och har tårta och sånt. Dopsamtalet blir nästa onsdag, har kollat upp några psalmer som jag tycker blir bra, och så har jag fixat så att H's kompis fått kantorns nummer så de kan fixa sången och sådär. Egentligen är jag ju inte så mycket för Gud och sådär, men tycker det är en fin tradition, och det är väldigt stämningsfullt och fint i kyrkan liksom. Ska kolla in kläder till dopet på onsdag med mamma. Har snackat med en florist om dekoration till och med, så dopet känns ganska mycket under kontroll. Skönt!

På fredag ska jag fixa ring också. Jag och H ska gifta oss, det har vi bestämt sen länge. Kollade ut en ring i sommras, då vi hade planer på det redan då, men det var lite mycket så vi sket ju i det. Nu har vi iallafall bokat tid den 29 Maj, så då måste vi ha en ring. Vet vilken jag ska ha, men det fanns tydligen 2 varianter och så kommer inte mamma (som jobbar på en guldsmedsaffär) ihåg min ringstorlek. Själva giftermålet vill vi egentligen bara ha avklarat så det blir borgerligt med familjerna närvarande. Och så några av våra närmaste vänner. (Typ dig E!). Efteråt har vi funderat på att bara ha picknick eller liknande, så får alla som vill komma. Men vi får se hur det blir.

Har tagit tag i det där med att fixa bilder att sätta upp på väggarna också. Fick hem några av bilderna idag, och det blir typ hur snyggt som helst! Bilderna gjorde sig verkligen bra på papper också. Mestadels blev det undervattensbilder på fiskar hajar mantor och sådär. Sen några på Dexter, och så en del vanliga kort att sätta in i hans "mitt första år" bok. Blir nog skitbra alltsammans. Känner mig optimistisk.

Har även bestämt mig för att göra hårförlängning! Haha. Jag och mina dumma idéer. Får nåt i huvudet och så måste jag göra det. Har ju tänkt på det flera gånger innan, och alltid tyckt att det är för dyrt. Det tycker jag väl egentligen nu också, men är så satans trött på mitt hår. Vill testa något nytt. Sen kan det va snyggt till dopet också, då jag antagligen måste va finklädd i klänning eller nåt. Haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback