En sån där Lista

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Hm. Åkte på Live Aboard och såg mantor för första gången. Blev vansinnigt förälskad. Blev gravid. Födde Barn. Säkert nåt annat också, men det får räcka.


2. Höll du några av dina nyårslöften?
Gav inte några löften, så det var ganska lätt att hålla.


3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nja... Lärde känna några av H's vänner när vi kom tillbaka till Sverige, och de fick en dotter. Men inga nära vänner till mig har lyckats klämma ut en unge i år, trots baby boom och allt.


4. Dog någon som stod dig nära?
Nope. Har vart förskonad hela mitt liv faktiskt (peppar peppar).


5. Vilka länder besökte du?
Tja, bodde ju i Thailand om det räknas som besöka. Sen var jag i Malaysia på visa runs också.


6. Är det något du saknade år 2009 som du vill ha år 2010?
Brie ost och rödvin. Haha!


7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid minnas, och varför?
17 Januari när jag och H blev tillsammans. 26 December när Dexter föddes.


8. Vad var din största framgång i år?
Framgång? Räknas skaffa familj? Eller är det en motgång? Haha.


9. Största misstaget?
När jag drack sprit när jag var (ovetandes) gravid... Usch vilken ångest efteråt.


10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Lite förkyld typ. Faktiskt vart väldigt frisk förra året.


11. Bästa köpet?
Live aboard resan till Similian Islands.


12. Vad spenderade du mest pengar på?
Flygresan hem till Sverige.


13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ja, H gör mig riktigt glad varje dag i princip (ostigt jag vet)... Haha. Alla coola grejer jag såg under vatten. När jag hittade Harlequin Shrimp. När Dexter äntligen var ute.


14. Vilka sånger/artister kommer alltid att påminna dig om år 2009?
Har nog aldrig lyssnat så lite på musik som detta året. Jag borde faktiskt skämmas... Så ingen. Tråkigt nog.


15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare än vissa år, ledsnare än andra... Ganska bra år skulle jag ändå säga, även fast det suger att vara gravid. Haha.


16. Smalare eller tjockare?
Tjockare. Har precis klämt ut en unge, what do you expect?


17. Rikare eller fattigare?
Rikare. Man lever inte direkt fett när man jobbar som Dive Master.


18. Vad önskar du att du gjort mer?
Dykt, men det gick ju inte.


19. Vad önskar du att du gjort mindre?
Jobbat. Även fast jag bara gjorde det i tre månader i Sverige och tre månader i Thailand.


20. Hur tillbringade du julen?
H's föräldrar och syster var här och vi käkade varsin köttbit och åt kladdkaka. Sen åkte dom hem och jag började ana att Dexter var på väg så smått.


21. Blev du kär i år?
Ja. Jättekär. Töntigt jättekär.


22. Hur många one night stands?
Noll, zipp, nada.


23. Favoritprogram på TV?
Djurpolisen (Animal Planet in general), LA Ink & Miami Ink (Discovery Travel & Living in general). Allehanda serier. Blev mycket TV nu i höst när rörligheten gick ner...


24. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Hatar gör jag väl inte, men vissa visade sina rätta färger och det fick mig ju inte direkt att tycka om dem mer.


25. Bästa boken du läste i år?
Själva boken var väl kanske inte så bra, men budskapet var det och jag behövde läsa den, så "Att möta förlossningssmärtan" får jag väl ändå säga.


26. Något du önskade dig och fick?
Se mantor. En bra lägenhet. Ett friskt barn.


27. Något du önskade dig men inte fick?
Nej, jag är bortskämd.


28. Årets bästa film?
Inglorious Basterds får jag väl ta och drämma till med.


29. Vad gjorde du på din födelsedag? Hur många år fyllde du?
Hade fika för släkten helgen innan, på själva födelsedagen käkade jag och H indisk hämtmat, åt Ben&Jerry glass och kollade på American Dad. Fyllde 29 år, nästa år får det bli lite större firande!


30. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Antagligen. Men tycker det artade sig rätt bra ändå.


31. Hur skulle du beskriva din stil år 2009?
Gravid tjockis stil. Haha.


32. Vad fick dig att må bra? Familj och vänner, H såklart, lugn och ro, långa duschar, massage, godis. Pepparkakor, muffins, knäckebröd (gravid cravings... hehe). Och KÄRLEK såklart. Lite mer ost någon?

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback