Skidåkning Minsann

Igår var jag och åkte skidor. Sjukt otippat. Det var H's idé, och jag var minst sagt skeptisk när han frågade om jag ville. För jag trodde att jag inte skulle kunna åka. Mina höfter är nämligen fortfarande aningens instabila, jag har inga kläder för det ändamålet, och vi har dessutom en bebis som knappast kan åka... Så jag trodde att jag skulle få agera hans personliga babysitter, bara det att jag skulle få göra det utomhus i kylan och snön istället för hemma framför TV:n. Så jag var ganska sur när vi drog iväg. H menade det såklart inte på det sättet, grejen var väl att vi skulle turas om. Vi åkte dit tillsammans med H's polare som också har en bebis, så då skulle jag åka med tjejen, och H skulle åka med sin polare, och så turades vi om med att sitta i caféet med bebisar. Jag var fortfarande skeptisk när jag kom dit, vägrade hyra skidor. Men sen så övertalade H mig att låna hans skidor och jacka, så jag åkte ändå till slut. Tre hela gånger. Kom på att det kanske var en sisådär 10-15 år sedan jag åkte skidor sist. Så jag var ganska nervös och ringrostig. Sista åket började det komma tillbaka lite, men shit vilken tönt man har blivit på gamla dagar. Haha. Fick skitont i knäna och i höfterna efteråt också. Men det fick det väl vara värt.

Efteråt gick vi på restaurang. Vi gör ju aldrig det, om man inte räknar pizzerian, så hade ju rätt höga förväntningar. Som såklart inte infriades. Alla käkade samma sak, och alla var rörande överens om att det var bland det äckligaste som de ätit. Eller, inte så allvarligt kanske, men för de pengarna så var det fan äckligt. Det vi käka var hamburgare, och äter man på restaurang så förväntar iallafall jag mig att de ska göra köttet själva. Iallafall röra ihop lite köttfärs med lite kryddor och lök eller nåt. Men nej, de serverade typ snabburgare. För nästan 200 spänn. Värt. Idioter I must say. Jaja. Det var väl trevligt att komma ut och göra nåt iallafall.

Var på BVC igår också, och nu så väger Dexter 5 kilo, och är 59cm lång. Han är 6 veckor idag, så man kan väl lätt säga att han är en stor bebis. Han har somnat lite bättre nu senaste två nätterna, skönt, men känner mig fortfarande typ konstant bakis. Bakis, ofräsh, spydoftande, mjölkstinn och tjock. Jag är en riktig heting med andra ord.

Dessutom har jag fått typ eksem i ansiktet. Ska ringa vårdcentralen på måndag, för det kliar så jag håller på att krevera. KUL.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback