Pensionärsvarning.

Igår var jag ute på krogen för första gången på... ehm.. iallafall ett år. Om vi ska räkna sedan jag var ute på krogen i Sverige, så blir det typ ett och ett halvt år sen. Lite mer kanske. Spela roll, det var iallafall LÄNGE sen. Och nu såhär efteråt så känner jag att jag inte missat särskilt mycket. Jag gick ut med E, drack några öl och pratade. Eller försökte prata, rätta ordet för att beskriva det i detta fall var skrika. Varför har de så hög volym på musiken ute på krogen för? Okey om det är ett dansställe, en klubb eller så, men ett ölhak? Är det inte meningen att man ska just prata på ett sådant? Nu hörde man ju knappt vad den andre sa även fast man skrek. Mindre trevligt enligt mig. Usch, jag börjar verkligen bli gammal på riktigt!

Det var iallafall trevligt och kul att hänga med E, precis som det brukar vara när jag hänger med henne. Men jag föredrar nog trots allt att hänga med henne (och alla andra) typ hemma hos någon, ute på ett fik eller på en promenad. Då slipper man även jobbiga fulla människor som spiller öl på en, man slipper komma hem sent, och man slipper må skit dagen efter. Kommer nog dröja länge innan jag går ut igen. Och när jag gör det så vill jag göra det på riktigt i så fall, så jag får shake my moneymakers (dansa alltså). DET saknar jag. Dansa. Det var sjukt länge sen. Det och att klä ut mig. Vill gå på maskerad! Funderar på om man skulle ha inflyttningsfest lite sådär i efterhand, och då så MÅSTE vi ha maskerad. Måste måste måste! Hoppas H är lika på som jag.... Moahaha.

Och Hanna, det var
denna låten som sjöngs på dopet. Pensionär och tönt, all in one!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Suck. Böl igen.

Var på dop igår och bölade ögonen ur mig. Farfarn hade skrivit en egen sång till barnet, i samma stil som den där. Tönt, and proud!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback