Hur Gör Man?

Sjukt trött. Ovanligt eller? Nä. Har bara vart hemma idag iallafall. Vägrade gå utanför dörren, så H åkte iväg och fixade scartsladd till TV:n själv. Så nu har vi TV! Wihoo. Det var typ 2 månader sen jag kollade på TV. Finns ju typ inget att kolla på, så kanske inte var så stor förlust iförsej. Vill mest ha det så jag kan spela TV-spel, men nu så är det fortfarande hos min pappa, så det går ju inte. Buhu.

Idag så var först N här på morgonen, bjöd henne på lite frukost/lunch i form av mackor. Hon jobbar i Liljeholmen ibland och får några timmar ledigt, så då brukar vi hänga om jag också råkar vara hemma. Vilket kommer bli rätt ofta nu för tiden.

Sen kom H's kompisar hit på lunch, de har fått barn precis (för 3 veckor sedan), och jag fick hålla i bebisen. Kändes jättekonstigt att jag ska ha en sån. Kändes faktiskt ganska jobbigt om jag ska vara ärlig. Visste liksom inte vad jag skulle göra med den... Den skrek och var arg, sen blev den tyst, och så börja hon grina igen. Och så hade man föräldrarna till ungen som glor på en och typ förväntar sig att man ska vara grym med barn bara för att man är gravid. Vafan, jag har ingen aning om vad man ska göra med en bebis. Typ mata och älska den, byta blöja typ.. Sen får man väl gå lite på känsla eller nåt. Bara så svårt när det är någon annans unge. Jag hoppas det var därför iallafall, att det kommer kännas annorlunda med myggan. Jaja.

På eftermiddagen kom M över och hängde med mig ett tag. Vi bakade världens godaste kladdkaka och kollade på TV. Jag skojar inte, det var världens godaste kladdkaka. Skulle ha ätit upp allting om jag inte skulle börjat må illa efter 2 bitar. Känns så skönt att kunna ta hem folk, blir så tråkigt att alltid behöva träffas ute nånstans. Men kanske inte ska ta hit 3 olika konstellationer på en och samma dag, till slut vill man bara vara själv, vilket inte är ett dugg rättvist mot M, gillar ju att vara med henne. Som tur är så behöver hon knappast underhållas, kan sitta helt tyst med henne utan att det blir jobbigt.

Nä, nu måste jag sova. Jag ska jobba imorgon och måste upp tidigt.. Klockan 8 eller så. Pallar verkligen inte egentligen... Känner mig helt slut efter den här veckan. Min axel är helt fuckad, kan inte höja armen högre än till axelhöjd utan att det gör så jäkla ont, och har fått nån sträckning eller muskelknut i foten som inte vill försvinna. Har haltat runt i lägenheten hela dagen. Trodde det skulle bli bättre med tiden, men har haft axelont i typ 5 dagar nu, och foten blir bara värre varje dag. Har iförsej inte tagit det lugnt på ett tag, så kanske bara måste göra det för att det ska gå över. Sluta bära bokhyllor och städa och springa runt överallt helt enkelt. Lättare sagt än gjort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback