Typiskt Dumt

Sjukt dum i huvudet är jag. Har ju slutat spela WoW, och hade tänkt börja spela Sims3 istället. För nånting måste man ju spela. Faktiskt. Så H var snäll och köpte det till mig idag. Tror att det var lite för att jag inte skulle bli irriterad när han och hans polare ockuperar vardagsrummet med att spela hockeyspel på PS3:an, men iallafall. Jag blev glad. Stoppade in skivan i min dator och... INGENTING händer. Då inser jag att min dator är ett hembygge, och att jag inte prioriterade DVD-spelare när den byggdes. Ahrggh! Skivan är såklart en dvd rom skiva. Lika med att jag är fu**ed. Så nu sitter jag här med ett spel jag inte kan spela. Ungefär. Riktigt så dåligt är det inte dock, för jag håller på och installerar det på min laptop. Men misstänker att den inte kommer funka så bra där. Framförallt kan det vara lite bökigt utan mus kanske. Vet inte. Får väl se. Tar en 20 minuter till innan det är färdiginstallerat... Håll tummarna!

Igår var jag hos farmor och hälsade på. Farsan och lillsyrran var där också, och till min förvåning dök brorsan och hans tjej upp också. Det var rätt trevligt, var där i typ 2 timmar. Fick med mig lite garn av farmor, så ska sticka en halsduk nu. Har ingen, och tycker det är rätt trevligt att sysselsätta händerna när jag kollar på TV. Multitasking så att säga. Fick skjuts hem av farsan, trevligt att slippa pendeltågshelvetet. Syrran föreslog att hon och jag skulle åka till farmor i helgen också, för hon skulle få nån tröja färdigstickad av farmor, och syrran har aldrig åkt tåg till slöddertälje själv förut. Känner mig inte så fasligt sugen på att åka fram och tillbaka med tåget, men eftersom det är första gången som syrran frågat om jag kan hjälpa henne med något/göra nåt tillsammans, så kändes det omöjligt att säga nej... Så får väl se det som en liten utflykt eller nåt. Ha.

Ska kolla om Sims funkar nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback