Nesting Nesting

Jobbade förra veckan. Det var sådär kul. Inte alls kul om jag ska vara ärlig. Hade två veckors semester i somras som det är meningen att jag ska jobba in nu i höst/vinter. Problemet är bara att det typ inte finns något att göra på jobbet denna årstiden, och att jag börjar bli stor som ett hus och knappt kan göra något av de få uppgifterna som finns. G är dock för snål för att låta mig inte jobba, så jag gick runt och skrotade och låtsasjobbade. Ungefär så som jag alltid gjort iförsej. Haha! Ska dit en vecka till uppenbarligen, men har inte fått reda på när ännu. Förhoppningsvis rinner det ut i sanden tills dess att jag verkligen blivit en valross och inte kan jobba.

Denna veckan har vi målat om här hemma. H är ledig från jobbet för ändamålet, och jag måste säga att vi vart sjukt effektiva! I måndags målade vi sovrummet, och idag har vi målat vardagsrummet. Blev verkligen hur fint som helst, rött i sovrum och latte/beige i vardagsrummet. På fredag ska vi måla Myggans rum, det ska bli havstema där, så blir blått och så ska H måla fiskar, mantor och valhajar på en av väggarna. Igår blev det inget fix hemma, eftersom H fyllde år. Vi åkte till badhuset istället och åkte rutchkana och badade bubbelpool, köpte muffins på muffinsfabriken, fikade och tittade på True Blood, hade hans familj hit en sväng på "kalas", gick och åt middag på indisk restaurang, och sen gick han ut med några kompisar. Jag stanna hemma, för alkohol är inte riktigt min grej. Han var nöjd med sin födelsedag, så då är jag nöjd också! Och jag hade dessutom nästan lika mysigt som han.
Imorrn ska vi till IKEA. Igen. Blir mindre kul, men det är bara lite smågrejer som ska fixas och det går säkert fort.
Nu satte H på ett avsnitt av True Blood, och mitt te håller på och kallna, så får skriva mer en annan gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback