Vad Gör Du Om Dagarna Egentligen?

Ja, vanligaste frågan jag får nu när jag går hemma och är ledig. Fattar det inte riktigt hur det går till, men det finns liksom alltid något att göra. Blir sällan uttråkad. Men så tycker jag ju om att vara ensam rätt mycket också.

Som idag, fullt upp verkligen. Gjort tre saker! Jag som bara brukar vilja ha en sak per dag att göra, annars blir jag stressad och slår bakut och gör ingenting istället. Nu var ingen av dessa saker planerad iförsej, det bara blev lite impuls liksom, så då blev det väl inte lika jobbigt. Först var jag ju på IKEA, bara det var ju en kraftansträngning! Och efter det hann jag bara i princip innanför dörren, så ringde H och undrade om vi skulle käka lunch tillsammans. Så gjorde vi det. Sen drog han tillbaka till jobbet och då sms:ade M och fråga om vi kunde fika. Så kom precis hem ifrån det. Har gjort saker hela dagen. Känner mig inte helt slut heller, skönt! Men kanske kommer imorrn. Förhoppningsvis inte dock, för imorrn är det fullt upp också!

Först ska vi på föräldrautbildning 9-15. Usch. Måste gå upp klockan 8 typ... Var länge sedan jag gjorde det. Måste försöka somna lite tidigare ikväll. Efter det ska vi åka och storhandla... Jippie. Nä, men det är nog bra att göra det innan Myggan kommer. Ska handla blöjor och sånt också. AHHH! Shit liksom. Blöjor. Det trodde jag då aldrig skulle hända. Livet ger en en del överraskningar må jag säga. Ska försöka springa in en sväng på IKEA och köpa den fördömda skötbädden. Om den är slut då också så stryper jag IKEA! Hur nu det ska gå till... Men förhoppningsvis så har dom det hemma förstås. För jag behöver skötbädden mer än vad jag behöver ett strypt IKEA.

På fredag kommer min bror (som bor i skåne just nu) och hälsar på mig! Ska bli så kul! Saknat honom massor. Tycker han kan bo lite närmre. Mina brorsor betyder verkligen så sjukt mycket för mig. Mina fina syskon. På kvällen kanske jag ska åka till min mamma och käka middag också. Hon har vart i Spanien i en månad, så saknat henne litegrann. Får se om jag orkar bara. Så intensivt de här närmsta dagarna.

Åh förresten! Det verkar som jag kommer få en videokamera i födelsedagspresent/julklapp. Så grymt bra! Alltid velat ha en, bara för att det är lite skoj sådär liksom. Men nu mer än nånsin så vill VILL jag verkligen ha en. Så jag kan filma Myggan och sådär. Så jag kan tvinga han att kolla på det när han blir äldre. Och visa för hans första flickvän och skämma ut honom och allt annat sånt där som hör till när man är mamma. Ser redan fram emot det. Moahaha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback