Stoppa Mig

Jag kan verkligen inte sluta när jag väl börjat. Nu har jag dammtorkat hela lägenheten, städat toaletten, torkat köksluckor, plockat undan en massa, gått med sopor till soprummet, kollat upp stolläget i källaren (fanns 8 stycken, YES!), satt igång diskmaskinen, raidat skåpen som är fulla av H's mormors skit efter serveringsfat (hittade en massa), diskat dem, diskat alla fula små kaffekoppar som man bara använder på kalas, plockat undan tvätten som hängde på tork... Hmm. Det är nog det. Satte mig ner precis, och nu är Myggan ICKET nöjd. Sparkar som en idiot. Någon mer som inte är nöjd är min rygg. Och mina fogar. Aj säger jag bara.

Imorgon måste jag gå upp lite tidigare än vanligt så jag hinner piffa mig själv (tänkte faktiskt ha klänning hör och häpna, detta endast eftersom jag bara har två gravid-outfits som går att ha på sig, och dem har alla redan sett tre hundra gånger, klänningen blir iallafall en nyhet), gå och köpa vispgrädde, hämta upp stolarna, vispa grädden, börja brygga kaffe, lägga upp all fika fint på fat, ställa fram koppar, fat och allt sådant innan alla kommer vid ett halv två.

Snacka om att det var bättre att fylla år när man var yngre. Då slapp man göra något, man bara fick en massa presenter. Nu är det typ tvärtom, man får göra sjukt mycket, för nästan inga presenter. Dåligt byte tycker jag. Å andra sidan så är jag ju nästan 100 på att jag får en videokamera, och då är det faktiskt värt det! Missförstå mig rätt nu, jag gillar att bjuda på fika och middag normalt sett också, UTAN att jag får nåt överhuvudtaget. Men det blir så jäkla mycket jobb när det är så många och man dessutom har världens största badboll under tröjan.

Nu. Duscha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback