Det Där Med Bilen

Galet trött jag är idag. Gårdagen blev lite för mycket för mig känner jag. Vi gick hemifrån vid halv9 på morgonen och kom hem tolv timmar senare. Först var vi på föräldrautbildning, så nu kan jag då titulera mig färdigutbildad förälder. Sweet. Synd att man inte fick ett diplom. Direkt efter var vi hos min barnmorska och efter det skulle vi storhandla. Lyckades övertala H's mamma att vi skulle få låna bilen! That's a first! Däremot fick inte hans pappa veta om det... Haha. Jag fattar fortfarande inte varför H's mamma får köra bilen och inte jag. Hon kör verkligen som en ärkekratta. Hon hämtade oss på t-centralen och körde dit hon skulle, någonstans på Torsgatan tror jag, det tog kanske en 3-5 minuter. På den korta tiden så fick jag säga till henne TRE gånger om att hon gjorde fel i trafiken. Först ser hon inte att det är grönt vid det första rödljuset vi står vid. Jag säger till. Sen så stannar hon mitt i en gata, för att hon tror att det är rött. Det är dock bara rött för de som ska svänga vänster, det FINNS inte ens ett rödsljus för de som ska åka rakt fram. Det är fan livsfarligt att stå still på en raksträcka! Får påpeka detta för henne också, att det bara är rött för de som ska vänster. Sen när vi är framme så stannar hon dubbelparkerad på en enkelfilig väg. Visst, det går att köra om, men det är mycket trafik åt båda hållen. Dock "glömmer" hon att sätta igång blinkersen och jag får påminna om det också. Sen öppnar hon dörren så att en taxi nästan kör rakt in i den. Bra. Jävligt säker förare. Då känns det liksom lite extra bittert att jag inte får köra bilen.

Iallafall. Vi fick bilen och körde och hämtade upp H's kompis som också behövde handla. Åkte ut till Kungens Kurva, där jag lämpade av H och hans polare, sen åkte jag till IKEA (igen) och sprang in och handlade den fördömda skötbädden. Köpte även en badbalja och några till förvaringslådor till våran bokhylla som vi tänkt ha leksaker och sådant i. Slängde in grejerna i bilen och mötte upp med H inne på affären. Handlade klart och var hemma vid 8-tiden, lastade ur bilen och delade upp allt i påsar och sådär som var i storpack, och efter det fick vi sätta oss i bilen igen och köra tillbaka till där vi lämpat av H's mamma. Hämtade henne, åkte tillbaka hem, hon tog bilen och det var som att vi aldrig lånat den. För H's pappa då alltså. Moahaha.

Var helt slut på kvällen, både jag och H somnade som stockar efter att vi käkat middag. Det var vid 10-tiden på kvällen. Haha. Vaknade vid 9 typ. Sova länge är trevligt.

Idag har min bror vart här som sagt. Vi hängde hos oss ett tag, drack te och pratade en massa. Sen ville han kolla på nån tröja på stan "om jag orkade" och jag sa ja såklart. Även fast jag egentligen inte orkade. Är så svårt att säga nej till någon man träffar så sällan. Gick i några affärer, men han hittade inget han gillade sådär... Lite trist. Men kul att hänga med honom iallafall. Lite uppdatering liksom.

Ikväll ska jag till mamma och käka middag med min andra bror, hans tjej och min kusin från Finland. H ska vara hemma och speltönta sig med sina kompisar. Något online spel via PS3, springa runt och döda folk i lag typ. Nåt nytt som precis har släppts och tydligen är SÅÅ coolt och snyggt och bäst. Så tänkte att jag lika gärna kan hålla mig undan. Inte så sugen på att åka pendeltåg, särskilt inte på vägen hem med alla fyllon som ska ut och festa, men antar att jag överlever det också. Men det återstår att se.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback