Älska SL

Inlägget skrevs igår kväll, men det fuckade sig och såg bara helt vitt ut i bloggen, så fixar igen... Texten är fortfarande för stor och skit... Fattar nada. Men skit samma då.

 

Kom precis hem efter att ha vart hemma hos N och hennes familj. Planen var att vi skulle åka hem tidigt eftersom det blivit så satans sent varenda gång vi vart och hälsat på någon på sista tiden. Det startade bra, vi sa hej då klockan 20.15 så att vi skulle hinna med tåget som gick 20.32. Kom ner till stationen i tid efter en rask promenad, men upptäcker då att tåget blivit inställt. Jomen oj så skoj. Men vi tar det med ro och jag passar på att ge H en liten snabb tour av Slöddertälje. Kommer tillbaka till stationen i lagom tid till nästa tåg 21.02. Men då annonserar de att det visst blivit försenat och ska ankomma cirka fem minuter sent. De fem minuterna blev snart 10-15 minuter. Och efter en kvart så sa de inget mer, tåget kom bara inte. Klockan 21.25 skulle tåget som skulle gå 21.32 ankomma till stationen, men då annonserar de att även detta tåg är försenat. AAAHHHH! Jag ville seriöst döda någon. Och den enda som var i närheten var stackars H som jag tog ut min vrede på. Ville typ kasta hans iPhone i marken, eftersom han inte tycktes lida särskilt av förseningarna då hans mobil underhöll honom alldeles ypperligt. Jag gjorde det dock inte, men varnade honom genom att säga det, så han la undan den ett tag. Ha. Stackarn. 

 

Iallafall. Tågjäveln kom 21.35, men det tog inte slut där. Vi var även tvugna att byta tåg "på grund av vandalism" i Tumba. Kom fram 1 timme och 20 minuter senare än vad vi borde ha gjort, och således inte alls tidigt som planerat. Dessutom fick vi vänta 7 minuter på 4:an. Tjokoko vad skoj man kan ha en måndagskväll.

 

Middagen var trevlig iallafall, trots uppmärksamhetskåta barnet. Fick köttbullar tillverkade efter min farmors recept och jag fick tvinga mig själv att sluta äta... Ha ha. Skulle nog kunnat äta upp varenda en om jag hade gjort dem själv och inte känt av någon slags etikett press.

 

Förresten är jag lite sur för att alla bloggar som jag läser har mer eller mindre slutat blogga. Vad är det för stil liksom? Jag försöker hitta nya, men det går... sådär. Inte alls faktiskt. Okey, jag kanske inte har något att säga till om. Har ju inte vart världens bloggmästare senaste halvåret, men det var av legitima skäl tycker jag. Och dessutom blogga jag ju nästan på resdagboken.

 

Mjaja. Nog med gnäll för idag. Ska sova och imorrn tror jag det blir fika med N (igen) och eventuellt IKEA där vi ska kolla efter en rumsavdelare så vi kan få sova ifred när våra kära lägenhetskamrater ska in och duscha.


Kommentarer
Postat av: Johannes Flakbil

Nelli bloggar. ;)



www.vidvinkel.com

2009-05-19 @ 22:44:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback