Komplicerat Värre

Kom precis hem. Mamma och hennes nya kille (ny och ny... nåt år sådär) skjutsade hem mig. Sweet. Hatar att åka det där satans pendeltåget varenda dag. Bläu. Är sjukt trött, men vill inte sova, för då vet jag att jag måste jobba snart igen. Suck. Palla. Men måste väl... 

Mamma och jag pratade mycket om släkten och sådär nu, det vill säga den släkt som mitt barn kommer växa upp med. Den är så sjukt komplicerad. Bara den närmsta släkten blir enorm. Jag har två pappor, vilket blir två morfar för mitt barn. Deras respektive, ska man kalla dem för mormor? Mitt spontana svar är Nej, men för mitt barn kommer ju deras "nya" inte vara nya, det kommer vara den person som hans/hennes morfar alltid varit tillsammans med, och då blir det ju mormor egentligen. Samma sak med mamma och hennes kille. Han blir ju morfar då också i så fall. Plus då Henriks föräldrar som blir farmor och farfar. Sen har jag ju en äldre generation också, en farmor och en farmor och farfar, samt min mormor och morfar. De blir ju gammelmormor och så vidare, men ändå rätt många. Plus då att jag har tre syskon, men med alla mina pappor och mammas nya sambos barn så blir det 4-11 till bonussyskon. Fatta sedan om alla dom börjar skaffa barn, och eventuellt skiljer och gifter om sig och så vidare. Cheeses vad det kommer bli rörigt. Ser inte fram emot julafton och liknande i framtiden. Har ju aldrig gillat den högtiden, och jag gissar på att det inte direkt kommer bli bättre nu. Men. Antar att detta kommer vara normalt för min unge, blir ju bara lite krångligare att förklara för någon annan. Och barnvakter lär vi ju aldrig ha någon brist på. Haha!

Nähäpp. Kanske ska sova. Jag vill egentligen spela Airport Mania, men det spelar jag på H's iPhone och han jobbar inatt. Typiskt. Men kanske lika bra. Annars skulle jag bara ha fastnat och fått för lite sömn. Igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback