Bygga Loftsäng

Har vart värsta duktiga idag, först jobbat, sen hem och tvättat jag vet inte hur många maskiner tvätt (2 tvättpass tog jag upp... heh), storstädat badrummet (vilket var vidrigt), diskat och dammsugit. Badrum är verkligen nada skoj att göra rent. Hår när det är vått är fan inte fräsht, inte mitt eget och inte katternas heller. Att mina små pälsklingar gillar att leka under massa grejer under badkaret gör inte saken bättre. Hittade bland annat en toffel, en strumpa, 2 kattleksaker och våta toarullar där under. Najs. Men nu är det so fresh and so clean, och det är ju så man vill ha det i det rum som man ska göra sig just det.

Jag är lite stolt för att jag faktiskt har plockat upp alla nytvättade kläder och lagt dem i garderoben istället för att bara låta dem ligga i tvättpåsen några veckor. Har dessutom parat ihop alla strumpor med matchande partner, och det var inte några par strumpor kan jag säga. Jag hade inga par kvar alls, jag hade tillochmed fått återanvända några från tvättkorgen (inte okey, jag vet) så det var ju en del att para om man säger så. Låter som jag bedriver kennelverksamhet. Det gör jag inte.

Imorrn ska jag antagligen ner till brorsan och hjälpa honom renovera. Inte ett dugg sugen, jag menar, hur kul är det? Men jag vill ställa upp för honom, det har han gjort för mig så många gånger förut. Han hjälpte mig med mitt kök, han hämtade mig och mina saker när jag skulle flytta från Malmö, bara för att nämna några saker. Så vill ju inte verka otacksam. Även om min lata sida tycker att otacksam inte låter så pjåkigt ändå.

Förresten har folk börjat googla sig in här, nu senast på "bygga loftsäng". En annan gång på "färga håret hemma". Ett annat exempel var "släppa spindel ut fönstret" eller liknande. Haha. Vadå mesiga grejer? Alla andra får googlingar på "knulla" och "snygga brudar". Kanske får spice things up här. Eller inte.

Kommentarer
Postat av: finula

Va duktig du är som har tvättat idag. Själv så hatar jag att tvätta kläder, det finns nog inget som är så tråkigt som just att tvätta kläder!
Ha en trevlig dag.
/Finula

Postat av: mizaru

finula: Ja, jag tycker jag var rätt duktig också, även om jag personligen tycker att diska är 100ggr tråkigare. Mest för att man måste göra det så mycket oftare iförsej. Haha.

2007-05-20 @ 23:51:54
URL: http://mizaru.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback