The Aftermath


image150


Serlot är hemma och sover för det mesta. Han är nog uttröttad efter sina utomhuseskapader. Jag skulle verkligen vilja att han kunde berätta vart han varit och vad han har gjort. Och att jag kunde berätta hur orolig jag vart och att jag letat efter honom. Fan att jag inte kan kattspråk.

Det ringde en tjej till idag och sa att hon trodde att hon hade sett Serlot igår. Jag blir så himla glad för att folk bryr sig så pass mycket att de ringer. Det värmer faktiskt väldigt mycket. Liksom att jag bryr mig är ju självklart, men det är ju inte deras katt och de har ingen relation till varken mig eller Serlot. En del som jag känner har verkligen brytt sig och erbjudit sig att hjälpa till att leta och sådär, ställt upp när jag behövde det, men vissa andra är jag verkligen besviken på. Som Nina till exempel. Hon bor 2 hus ifrån mig, jag har satt upp en lapp i hennes hus, men ändå så ringer hon inte ens och frågar hur det har gått eller erbjuder sig att hjälpa till. Jag vet inte om hon tycker att det var jag som borde ha ringt henne, men jag tycker att det är den som mår bra som ska ringa till den som mår dåligt i en kompisrelation. Vet inte. Känns inte alls okey iallafall. Pappa däremot har vart asgullig hela den här tiden, även om han inte har kunnat hjälpt mig att leta så har hans stöd betytt jättemycket. Borde köpa en blomma till han eller nåt.

Känner mig fortfarande helt trött efter allt detta. Är orolig för den andra katten också... Men vet inte riktigt vad jag ska göra för något med den. Jag kan inte ha 3 katter i en etta liksom, det funkar inte. Och den nya katten vill säkert gå ut också, och då blir det problem med Serlot och Marsei... Blev jätteallergisk mot den katten också. Det kanske går över iförsej. Åh. Stackars lilla misse om den är hemlös. Finns det någon som vill ha en katt så kan de ju hojta till mig här. Han var verkligen jättemysig och gosig.

Kommentarer
Postat av: finula

Skönt att Serlot hittat hem igen. Hoppas att den andra katten har ett eget hem att gå till. Annars är det väldans synd om den :(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback