Ett Barn För Din Vänskap

Jobbig dag idag... Gick till jobbet vid 14, och det var typ kaos. Det är när jag vart borta som jag inser hur jäkla bra jag är på mitt jobb och då blir jag nästan lite stolt. Var massa verkstad, stökigt som attans plus att de hade ringt från Nishiki och de skulle komma med 27 stycken cyklar på måndag, så var tvungen att montera bort alla "gamla" för att göra plats, plus gå ner med alla kartonger (åh vad jag HATAR kartonger) till källaren. Hann knappt dricka kaffe idag, men kom iallafall ifatt. Imorrn är jag själv, så då får jag städa och fixa så det ser nice ut.

Jag känner mig friskare idag iallafall.. Det är skönt. Hoppas det håller i sig, för pallar verkligen inte vara sjuk. Måste bli bättre på att käka de där pillren som jag har stående i badrummet, jag är så bra på att köpa vitaminer, att äta dem är jag dock lite sämre på... Heh.

Vet inte riktigt vad jag ska hitta på ikväll... Jag bjöd hem Nina, Krille och Nikki ikväll, men de var tvugna att tacka nej för att de redan tagit fram tacos-ingredienser. Inte bästa ursäkten, men jag blev rätt glad att de tackade nej ändån. Jag får dåligt samvete för att jag träffar Nina för lite, och om jag iallafall försöker umgås med henne, och hon tackar nej, så är det som att det skiftar och hon kan få det dåliga samvetet istället... Lite taskigt kanske. Men det är lite jobbigt mellan oss... Vi har alltid vart bästa vänner innan, som att vi bara haft en hjärnhalva var och när vi var tillsammans blev vi som en person. Men sen hon fick Nikki så känns det liksom inte alls likadant. Hon har förändrats. Kanske har jag också gjort det. Men det som mest förändrats är att det inte är Nina&Jessica längre. Det kommer aldrig bli det igen heller, för numera heter den magiska kombon Nina&Nikki. Självklart förstår jag att ens barn alltid kommer komma i första hand, men jag är bara lite bitter på att våran vänskap ska behöva lida. Finns ingenting man kan göra, förutom att jag också skaffar barn kanske... Heh. Nina umgås typ bara med andra mammor nu för tiden. Synd bara att jag inte direkt känner för att skaffa bebis bara för att vi ska kunna fortsätta vara vänner. Måste man verkligen bli så insnöad bara för att man får unge? Jag vill inbilla mig själv att jag absolut inte kommer bli det, men jag inbillar mig antagligen fel...

Kommentarer
Postat av: Pierre

det blior så när man får kids..fan jag hade hur socialt liv som helst innan..vänner på middagar...mkt vin osv....sen fick vi barn..då blir det automatiskt att man drar sig till andra med barn..tyvärr....som jag ser det nu, så har jag det helt perfekt..ena veckan så är jag pappa till 100%..å umgås därefter med vänner med barn...å andra veckan så är det som förr....man kan kalla det äta kakan men ändå har det kvar...

Postat av: Johannes Flakbil

Precis, när jag fick lille Kjell så var det inte så mycket partaj och kompisar längre, utan man höll sig hemma. Det här med barn var ju spännande och man var ständigt orolig. Tyvärr blev vi ju av med lille Kjell bara för 8 månader sedan, men vi sitter ändå mer hemma nu och vårdar minnet av honom.

Kjell Flakbil: 2001-2006

2007-01-26 @ 00:12:31
URL: http://www.bangbros.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback