Dags Att Ringa Tandläkaren..

Jag borde lära mig att "gå och lägga mig" inte ska betyda "gå och lägga mig i sängen och kolla på TV i 4 timmar". Sängen ska man sova i. Kanske därför jag har problem med att somna... Är aldrig riktigt trött, bara sådär halvtrött hela tiden. Eller så är det vintern. Den brukar ju alla andra skylla på, så why not me?

Va nog lite för duktiga igår. Känns inte som att jag har nåt att göra idag. Har 2 cyklar kvar att montera, och sen städa lite. Det kommer ta max en timme. Hmm. Jag skulle ju kunna sitta framför datorn/ringa till folk hela dan, men eftersom jag vart själv här på sista tiden så har jag även fått se räkningarna från sista tiden. Oj då. I december så ringde jag Ib 18 ggr för typ 250 spänn. Internet vore okey om vi hade bredband här, men det är uråldrigt adsl så det kostar varje gång man kopplar upp. Så den räkningen var också rätt dyr. Summan av kardemumman (moaha) är iallafall att jag fick dåligt samvete. Pinsamt ju. Iförsej har inte G sagt nånting innan, och jag har nog inte ringt/surfat mer i december än någon annan månad, men iallafall. Så nu sitter jag och skriver blogg där jag först kopplat upp mig, laddat sidan, sen kopplat ner för att skriva och när jag ska publicera måste jag koppla upp mig igen. Gah! Stenålder I tell you!

Igår var jag så uttråkad att jag skickade in förfrågan på tid till Folktandvården. Haha. Iförsej var det himla bra av mig eftersom jag inte vart hos tandläkaren på VÄLDIGT länge. Hur länge är lite pinsamt att säga nästan... Men jag skyller på att jag flyttat så mycket och därmed inte haft någon fast tandläkare som kallat mig osv. Jag har inget emot att gå dit, när jag var liten tyckte jag tillochmed att det var roligt, men det har liksom inte blivit av. Antingen har jag glömt av det, kommit på det vid fel tillfällen, eller inte haft pengar att gå dit. Nu har det gått så lång tid att det blivit pinsamt, vilket gör att jag dragit på det ännu mer. Men nu som sagt är det dags. Kommer väl bli urfattig på kuppen, men jag måste ju. Hellre det än att inte ha några tänder kvar när jag fyllt 35. Heh. Just det. De ringde imorse... Jag skulle ringa upp. Lika bra att göra det på en gång så det blir av.

Kommentarer
Postat av: ann

jag har inte varit hos tandläkaren på 3 år -INTE OKEJ.
jag skyller på att jag aldrig haft några hål och inte känner några tandbesvär. men guuu man borde verkligen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback