Det Där Med Sömn

Jaha. Tänkte vara duktig och uppdatera bloggen idag med. Men har liksom inget att skriva. Kommer typ inte ihåg vad jag skrev sist ens, och vad som hänt sen dess... Tiden bara flyter ihop, vet inte vad jag gjorde när. Om det var igår eller idag, eller dagen innan dess. Blir lite så när man sover i perioder lite hur som helst. Sammanhängande sömn är nog ett minne blott. Har dock kunnat få till det med att amma liggandes, vilket underlättat som fan. Nu kan jag halvsova när han käkar, och sen så brukar han somna om där direkt istället för att vara vaken och aspigg mitt i natten när vi vill sova. Nackdelen är att hans huvud numera luktar armhålssvett istället för mysig bebis. Men det är smällar man får ta!

Inatt sov vi alltså rätt bra. Och Dexter var vaken rätt länge på dagen. Lite för länge, så han blev helt kinkig och jobbig, till slut så gick vi på promenad och då somnade han. Det är verkligen inte kul att gå på promenad just nu. Men nöden har ingen lag, höll på att få spel på Dexter, inget man gjorde var bra. Eller, det var bra i 5 sekunder, och sen började han skrika igen. Kul. Fattar inte varför övertrötta barn ska envisas med att vara vakna. Kan ju inte vara kul för dem heller liksom.

Imorrn kommer A och E hit och hälsar på. De har inte vart hemma hos mig än, vilket i sig är ganska konstigt. Iförsej så har vi inte direkt blivit så bra kompisar nu efter Thailand som vi var innan... Insåg det inte förut, men jag tror att vi mest drack när vi sågs. Inte sådär asmycket, men liksom käka middag och några glas vin. Ibland gick vi ut och dansa, men det var ganska sällan. Men nästan alltid så sluta det med någon slags alkoholförtäring. Och det funkade ju inte direkt nu efter Thailand, gravid som jag var. Lite tråkigt att inse sånt, att kompisar man trodde man hade egentligen bara var festarpolare. Hmm. Festarpolare i en lite mer vuxen variant visserligen, men ändå. Får se om det går att ändra på. Hoppas det, för har ändå känt dem i typ 8 år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback