Upprörd

Har inte haft internet på tre dagar. Ni kanske undrar varför? Jo, för att Com Hem är stora feta idioter med noll hjärnkapacitet. Iallafall dom som jobbar i kundsupporten. Com Hem skulle i tisdags natt utföra lite arbeten för att "förbättra kvalitén i ditt område" vilket resulterade i... INGET internet what so ever i 3 dagar (okey, 2½ dag om man ska vara petig). Jippie. Alltså, jag hatar Com Hem så mycket. Haft dem som leverantör i min gamla lägenhet och de strulade hela tiden, så jag bytte. I detta huset så har man inget val, det är Com Hem eller inget. Och ibland undrar man ju om inget kanske hade vart ett bättre val. Då hade det ändå vart självvalt att vara utan, och man skulle slippa sitta i telefonkö varevigaste dag, och man skulle slippa betala för något som inte fungerar. OCH slippa irritationen över detta. Anyways. NU funkar det, jag visste hela tiden vad felet var (portar som blivit omkopplade) men Com Hem envisades med att säga att det var fel i hela området och att de skulle skicka ut tekniker. När kommer de då? undrade jag. "Om ett par dagar kanske". Men TACK! Och gissa vad felet var, det som teknikerna upptäckte? Jo, att portarna blivit felkopplade! NÄMEN OJ! Vafan, jag är inte ens särskilt teknisk (inte total idiot, men), seriöst? Suck och pust och stön. Dessutom upptäckte de att vi fick dela port med någon Berit Brun (som jag inte har en aning om vem det är) och det ska man absolut inte göra. IDIOTER! Okey. Nog om detta kanske då.

Har mest suttit och kollat på TV de senaste dagarna. Inte pallat göra nåt särskilt. Tvättade i 8 timmar i förrgår (det var skoj!) och igår så fick jag åka på roadtrip med H's mamma. Själv. Dessutom dök hon upp hemma hos oss 2 timmar INNAN vi skulle åka. Och H var tvungen att gå till jobbet. Okey. Jag har inget emot H's mamma. Men vill jag hänga med henne själv i flera timmar för att sedan åka till Tyresö med henne också? Nä, helst inte. Känner inte henne, och det känns sådär jobbigt och krystat som det alltid gör med svärföräldrar. Dessutom hade jag haft lite ångest för hela grejen redan innan hon kom, så när H gick och hon skulle komma upp så ville jag typ börja grina. Kände verkligen inte för att leka duktiga svärdottern och bjuda på kaffe och småprata om ingenting. I tre timmar. Grejen till varför hon kom över huvud taget är för att vi inte får låna deras bil. Om vi vill åka någonstans/hämta något/handla och det kräver bil, så måste någon av H's föräldrar köra bilen. H har inte körkort, men JAG har ju. Men tydligen så vill de inte låna ut bilen till mig. Jaja. Anywho. Det var ju snällt av H's mamma att hjälpa till, för vi skulle åka till Tyresö för att köpa ett begagnat skötbord som vi spanat in på Blocket. Så kunde ju inte klaga för mycket. Men bara själva grejen... Att behöva ha någon som kör en till ställen, när man har körkort. Så onödigt. Dessutom så borde inte H's mamma köra. På resan fram och tillbaka till Tyresö höll hon på att köra på en person vid ett övergångsställe, nästan frontalkrocka på ett ställe där hon missa en skylt om företräde för mötande trafik, bli tutad på av TRE bilister pga diverse försummelser och köra för nära en trottoarkant så att bilen lät och svajade till. Hon har även krockat bilen de har tre gånger. Så varför JAG inte får låna bilen är över mitt förstånd.

Men. Nu har vi skötbord också. Känns konstigt att gå runt i en lägenhet som är förberedd för barn, men där det inte finns något barn. Känns som att något fattas liksom. Men bara i några veckor till. Faktiskt bara 98 dagar kvar tills Myggan kommer! Ja plus minus 14 dagar förstås... Shhhhh!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback