Svensson Livet Närmar Sig

Igår hade vi våran första middagsbjudning i lägenheten. H's brorsa var på landet så vi hade lägenheten all to ourselfs. Egentligen skulle bara brorsan (min) och hans tjej komma, men N lyckades på något sätt bjuda in sig själv och hennes snubbe också. Visserligen så är ju N av mina bästa vänner, och brorsan och N är också polare, så det var ju inga problem så. Det är bara det att N tar så satans mycket plats. Hann typ inte snacka nånting alls med min bror. Han märkte det också och skickade ett tack sms efteråt där han påpekade just det faktumet och att han ville ses bara vi fyra någon dag inte alltför långt fram. 

Men vi hade trevligt. Käkade tacos (för första gången på hmm... 8 månader ungefär), jag hade bakat muffins till efterrätt, sen spelade vi sällskapsspel som jag hade hittat i bakskåpet. Det hette Lika Par Leka Bäst. Jag vet. Oerhört... par-aktigt beteende! Men vafan. Inte jag som köpte spelet, och vi var ju tvugna att testa! N och hennes kille förlorade varje gång, trots att de vart tillsammans längst. Men de är ju å andra sidan oerhört omaka egentligen. Jag och H vann en gång, och brorsan och hans tjej den andra gången. N satt mest och tjafsa med hennes snubbe om att han svara fel på allting, och det inte alls var så som han svarat. Tror det blev nära skillsmässa där... Ha ha. Fast tror iförsej att det är lite så som deras förhållande fungerar. Hm. Jaja.

Idag måste jag åka till HM eller liknande och köpa present till min guddotter som fyller år. Ska dit imorgon på kalas. 5 år tror jag hon fyller. Hon har verkligen ALLT, så det blir svårt att köpa något. Men kläder funkar väl alltid I guess. Ska kolla om de har några långa linnen också, till mig själv alltså. Thailand tvätt har typ förstört alla kläder jag har. Krympt och missfärgat. Funkar väl om man är i ett u-land (bwhaha) men i Sverige ser man lätt ut som en uteliggare om man bär sådant på kroppen.

Ska även försöka få tag på A. Nu bor vi nästan grannar, men har inte setts en enda gång sen jag kom hem. Kan iförsej bero på att hon vart i Taiwan de senaste 10 dagarna och kom hem i.... förrgår. Men iallafall! Jag vill träffa'na! H har redan smitit iväg till sin polare för att spela nåt krigsspel. Bläu. Fast om jag skulle få välja skulle jag nog helst ha suttit hemma och spelat tv-spel hela dagen också. Ha!

Kommentarer
Postat av: erika

oh, gud vad glad jag blev när jag såg att du börjat blogga igen!!



trodde helt du hade lagt ner det, så har inte kikat in på länge, men härligt! ska sätta mig och läsa alla nya inlägg nu, hoppas du haft det toppen i thai!!

Postat av: mizaru

Hi Hi. Vad bra att du blev glad. Känns skönt att komma igång med bloggen igen. Skrev ju resdagboken, men det var inte riktigt samma sak.



Förresten så har jag länkat till din nya blogg nu istället för den gamla... =)

2009-05-24 @ 13:26:50
URL: http://mizaru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback