Ces't une petite fille.

Såu, nu har fransosen både anlänt och åkt hem. Hämtade henne från flygplatsen och lämnade henne också, vilket innebär att jag använt min bil mer än på flera månader på bara ett par dagar. Pissigast var det när jag lämna henne, för det var asmycket bilköer, det tog 3 timmar att åka fram och tillbaka till Arlanda. Kul. Inte. 

Iallafall. Jag lekte tour guide till henne i Stockholm i tisdags, gick runt hela stan och särskilt söder förstås. Finns ju verkligen så mycket fina utsiktsplatser och så där. Efter så gick vi hem till A och käkade ost och kex, fransosen fick träffa A:s pojkvän som också är från Paris, och fick prata lite franska med han. De är för övrigt aslika varann... Lätt att de skulle kunna vara syskon. Igår så hade jag Sverige dag med henne, och vi käkade glass vid maren, gjorde köttbullar med potatis, brunsås och lingonsylt, gick till systembolaget, och så gick vi till klubb kattis på kvällen. Var aslite folk där och rätt så trist, så stannade inte särskilt länge. Det sämsta var att tunnelbanan hade slutat gå precis när vi kom dit, så fick ta taxi hem... Vilket iförsej hon betalade. Jag försökte att betala halva, men det var omöjligt. Fast å andra sidan så är hon ju värsta hot shot i sitt yrke, så tror nog att hon hade råd... Men känns ändå alltid dumt att ta emot saker sådär. Hmm. Gillade att ha henne här, hon va en cool brutta. Och så fick jag chans att öva lite på min franska också. Haha. Imponerande många ord jag kom ihåg ändå. Lära henne svenska gick lite trögare, 1-5 var tydligen mycket svårt att komma ihåg. 

Hon verkade nöjd med sin minisemester iallafall... Så det var ju bra. Nu måste jag däremot börja ta tag i mitt eget liv. Började lite smått idag med att låta min mammas kompis provköra bilen. Förmodligen vill hon ha den. Det skulle vara sweet, slippa sätta ut annonser och sådär. Imorrn tänkte jag börja fota allt som jag ska sälja, och om jag hinner sätta ut grejerna på Tradera. I helgen måste jag fixa resten som jag inte hinner imorrn, städa bilen ordentligt och tvätta den utvändigt, ta passfoto för mitt visa. Måndag tänkte jag gå upp tidigt och åka till Thailändska ambassaden och fixa det. 

Shit. Tiden bara rusar iväg nu... Galet. Insane. Om PRICK 4 veckor åker jag. Det är en torsdag... Jag dör. Ihh. Måste försöka organisera nån slags avskedsmiddag också för familjen och sånt. Uäh. Too much to think about. Men. Fixa det där först som jag skrev... Borde göra en lista actually. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback