Stora Tvätt Inlägget

Var nere i källaren idag och skulle försöka kolla vart tvättstugan var och eventuellt boka en tid. Får couchsurfers hit i helgen och de brukar ju aldrig ha med sig lakan och sånt, så då måste jag få tvättid efter att de dragit. Plus att det blir så mycket sånt när man flyttar av någon anledning. Tvättkorgen är iförsej kvar i gamla lägenheten, vilket jag upptäckte var aningen irriterande eftersom jag nu inte har nånstans att slänga använda kläder. Hmm.

Tappade tråden lite. Som vanligt. Iallafall. Hittade inte tvättstugan! Det var samma sak i förra huset. Liksom, varför ska de gömma den för? I mitt gamla hus så står det inget på dörren, och dessutom är tvättstugan en trappa upp. HUR skulle jag kunna veta det utan att fråga? Ska man verkligen behöva knacka på hos nån granne och be att få veta? Nu kan jag visserligen bara ringa till morsan och fråga, men ändå. Ha! Slutade med att jag sket i det. Källaren här var rätt läskig också, aslånga korridorer, och så har den sådana lampor som känner av rörelser.. Man behöver inte trycka på några knappar för att få igång lyset. De lät typ varje gång man gick förbi dem, kändes lite kusligt...

Åh, ett helt inlägg om tvätt. Så inspirerande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback