Sjuk?

Åuh. Jag är sjuk. Tror jag. Är astrött, känner mig lite febrig och har ont i halsen. Hoppas det går över tills imorgon, för annars kommer G att döda mig. Får inte vara sjuk i högsäsong, det har han sagt. Jippie för det.

Har kommit på att jag bara har 33 dagar kvar här i grottan. Sen kommer jag förmodligen aldrig mer se den. Usch, känns jätteledsamt när jag tänker på det... Har lite problem med att let go sometimes. Men jag har liksom aldrig bott såhär länge någonannanstans, och det är det första hemmet som jag bott i och bestämt över helt själv. Såklart att man fäster sig. Men ja.. Tror det kommer bli bra när jag väl flyttat ut alla mina grejer och så. Inget känns så främmande som en helt tom lägenhet som man bott i tidigare. Känns inte alls som att man någonsin ens vart där. LIte skumt, men det är verkligen möblerna och grejerna man har som gör hela skillnaden.

Vet inte riktigt vad jag ska göra idag. Orkar inte tvätta, även om jag verkligen skulle behöva. Känner inte för att sätta min fot utanför lägenhetens väggar idag överhuvudtaget. Funderar på att bara ligga i soffan och glo på naturprogram och/eller serier. Har laddat ner March of the Penguins som jag tänkte glo på nu. Har redan tittat på avsnitten Deserts och Ice Worlds av naturprograms serien Planet Earth. Så jäkla vackert att jag kände för att grina flera gånger. Jag började grina när jag såg en stackars isbjörn som efter att ha simmat ute på havet i 100 år (för att isen smält alldeles för tidigt thanks to us) blev skadad av en valross och dog. Usch. Fan vad jag hatar människosläktet alltså. Virus, det är vad vi är. Hoppas vi selfdestruct snart, det lär vi ju göra i den här takten som vi våldtar planeten på.

Kommentarer
Postat av: Johannes Flakbil

Ska vi köra grekiskt imorgon då? Kommer aldrig ihåg vad det där torget heter. Ring imorgon eller ikväll eller nåt för fan, LATA DIG INTE DIN VEKLING.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback