Den Morgontrötte Hämnerskan

Byggarbetare. HATA. Jag förstår verkligen inte varför de ska börja tidigare än alla andra människor, och sen endast jobba mellan klockan 6.30-8.30 och sen fika/busvissla på brudar i kort kjol resten av dagen. Ja för det är ju endast den tiden man ser/hör dem. Sen så försvinner de precis som att de vore vampyrer som inte tål dagsljuset eller något. Och ja. De jävlarna väckte mig i morse. Först trodde jag att det var någon granne som höll på att såga och renovera, men insåg rätt snabbt att det är nån jävel i blå kläder som står utanför och fixar med våran port. Hyvlar och raspar och allt vad det nu heter. Något enerverande om man räknat med att gå upp 1½ timme senare. Är det verkligen så svårt att ge dem sovmorgon och låta dem jobba lite senare istället? Annars kommer jag börja klä ut mig i nån superhjälte dräkt snart och åka runt Sverige och terrorisera dem klockan 4.30 på morgonen med att spela GH3 Raining Blood på högsta volym, om och om igen tills dess att de går till jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback