Budget?

Inatt sov jag 4 timmar, sen jobbade jag 10 timmar. Man kan säga att jag är något sliten. Mest irriterande var att G inte dök upp på jobbet på morgonen, så klockan halv10 ringde jag till hans mobil och då så hör man en sån där nyvaken förvirrad röst "Vad är klockan". Hahaha. Aldrig vart med om att han försovit sig någonsin innan. Så även om det var annoying att jag fått stå och slita själv så var det nästan värt det, för nu kan jag mobba han i evighet för det. Plus att han inte kan gnälla lika mycket på mig när jag försöver mig. Även om jag gör det betydligt oftare än vad han gör. Bwaha.

Imorgon får jag "sovmorgon" till klockan 10 iallafall, eftersom vi jobbade undan rätt bra idag. Känns bra eftersom jag ska flytta imorrn efter jobbet. Det vill säga att jag ska flytta sängen, soffan, TV:n, datorn och alla andra såna stora nödvändiga grejer till nya lägenheten. Sen ska jag ta resten lite pö om pö (haha) samtidigt som jag rensar bort sånt som jag inte behöver. Pappa ska hjälpa mig att flytta de där stora grejerna, för även om jag är stark (hhwrrmw) så är det rätt svårt att lyfta allt sånt därnt själv.

Mäklaren ringde idag och bokade tid på måndag den 2/6 klockan 10 ute i Nykvarn, där köparen tydligen hade sin bankkontakt. Känns lite B att behöva åka ut dit för att skriva på lite papper, men jag kan väl offra mig för 98.000 kronor. Om de tjatar så. Moahaha.

Borde egentligen göra upp en budget för hur mycket pengar som kommer gå åt till hela den här grejen. Resan är ju redan betald. Sen är det ju lite grejer som jag behöver köpa. Typ:
  • Dykkurser ca 8.000kr
  • Laptop + tillbehör ca 11.000kr
  • Dykdator (ingen aning om pris, måste kolla upp)
  • Boende & käk 2 månader ca 5.000kr
  • Stor Ryggsäck (måste kolla pris på denna också)
  • Ny bikini och lite sommarkläder (palla ha thaibrallor varje dag?)
Hållt på att försöka kolla upp det här med dykdator, skulle helst vilja köpa den här i Svedala innan jag drar ner. Mest för att jag då kan kolla upp att den funkar som den ska ihop med laptopen, och så jag kan lära mig lite funktioner och sådär på den innan jag väl börjar dyka. Hittat rätt billiga begagnade, men tydligen är batterier asdyrt till dem, så vet inte om det är värt. Kan ju vara bra om den är ny så man vet att den funkar också liksom. Har iallafall postat en tråd om det på Flashback (där finns det svar på det mesta), så hoppas att någon vis människa svarar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback