Big Wheel Keep On Turning

Jahaooo... så har man flyttanmält nu också. Hjulen bara rullar fortare och fortare numera. Läskigt läskigt. Men oerhört skoj också. Fick adressändra till pappas adress, eftersom jag bara kommer bo i den andra lägenheten ett par månader. Pappa har lovat att hålla koll på min post nu när jag är borta också, han är bra snäll han. Ibland. Ha!

Jag har ju 2 veckors semester nu i sommar, och jag vet inte riktigt vad jag ska göra de veckorna. Har lite för många planer och grejer som jag vill göra. Senaste idéen som jag fått i skallen är att jag ska åka och hälsa på B i New Orleans. Biljetter t/r kostar bara 6000kr, inte så farligt tycker jag! Har ju mer pengar än vad jag räknat med... Egentligen kanske jag borde spara, men liksom, nån slags semester måste jag ju få, och så mycket mer än biljetten kommer det inte kosta. Äta måste jag ju göra hemma också. Och bo får jag ju göra gratis hos B i så fall, eller om vi kanske kan åka på en liten roadtrip runt i södra USA och couchsurfa. De har ju såna där grayhound bussar, eller så om man kan lifta eller så. Fast ska jag lifta så måste B hänga med, vågar banne mig inte göra det själv.

Andra planer är att träffa lite CS folk i Berlin, det skulle också  vara skoj, och det är lite av budget alternativet. Billigare flyg dit liksom... Och tredje alternativet är att hälsa på K i Kanada, det vore också jävligt skoj. Biljetterna dit kostar lika mycket som till USA... Men det är billigare i US än i Kanada. Är det nån gång man ska åka dit är det ju nu egentligen eftersom dollarn är så damn låg jämfört med kronan.

Nu ska jag duscha, sen spela Lego Star Wars lite mer. Wohoo.

Kommentarer
Postat av: Johannes Flakbil

Men för helvete...BERLIN? Det är typ det dekadenta inne-alternativet i Stockholms falska kitsch-livsstil som alla tjejer mellan 20-30 tycker är skithäftigt att anamma. Kläder och möbler från 50-talet, fattigdom och svartvita fotografier du vet. Bläh.

Att det ens är ett val mellan gråa bajsberlin och USA...åk till New Orleans snälla. Eller iallafall Kanada isåfall...men alltså...att sätta sin fot i Berlin är som att ge upp livet och erkänna sig vara nazist. Är du nazist? Vavava? Nä dåså.

New Orleans here you come!!

Postat av: mizaru

Haha! Nej men jag skulle mest åka dit för att träffa folk jag känner, det ligger liksom i mitten på nåt sätt. Sen har alla sagt att jag "bara måste åka dit". Hmm.

Men såklart att jag hellre åker till USA, men det handlar lite om pengar också. Är åtminstone 5000kr till att bara åka dit, sen spenderar man säkert mer där också, även om dollarn är asbillig.

Men ska höra lite mer med B och sådär om det hela. Vore ju sweeeet.

2008-05-08 @ 08:45:09
URL: http://mizaru.blogg.se
Postat av: Johannes Flakbil

Låt mig gissa...de som sagt att du bara måste åka dit:

1. Har "vintagekläder" från 50/60-talet
2. Har kitschiga prylar i sin etta
3. Sysslar med homoerotik
4. Tycker svartvita suddiga fotografier
är skitsnygga
5. Hatar USA och Israel
6. Tycker trance är helt ok musik
7. Har lugg

Fan ta Berlin och dess smutsiga förorter och nazistiska livsstil. BLUÄÄÄÄH. BLUUUUÄÄÄÄÄÄÄÄÄHHHHH SÄGER JAG!!!

Ska du inte köpa hakkors också, och hyra filmer om din idol Hitler? Vavavavava!?!??!? BLUÄÄÄÄH.

Nämen Berlin är fint så här års har jag hört.

2008-05-08 @ 12:58:05
URL: http://www.bangbros.com
Postat av: mizaru

Haha! Njeaä.. Alltså jag vet ju några stycken som stämmer in på dina fina punkter, men det är mest actual tyskar som sagt att de tror att jag skulle trivas där. Och så en australienare. Men som sagt, åker ju mest för att träffa folk i så fall. Spelar mindre roll vart det är. =)

Men har börjat kolla upp Nola lite mer seriöst. Får se vad B säger. Would be nizze.

2008-05-08 @ 23:59:27
URL: http://mizaru.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback