Flytten Från Helvetet

Alltså jag är så satans dum i huvudet ibland så det finns inte. Jag har liksom sparat all flytt och städning till sista sekunden. Vilket jag iförsej insåg att jag antagligen skulle göra redan från början, men ändå. Så jag har idag på mig att flytta allt till denna lägenheten, och dessutom städa överallt. Själva städningen har jag nästan börjat se fram emot, eftersom röjningen och allt det har vart en riktigt stor pain in the ass. Fan vad mycket SKIT man kan samla på sig på 10 år. Och vilken stor fucking idiot jag är som aldrig rensat i lådorna på vinden/källaren på alla dom åren. Nej istället har jag bara knökat ner mer grejer. Smart. Så hela dagen igår gick åt till att rensa ut det jag inte ville ha, packa det som jag ville behålla på ett ställe och sen rensa det som jag inte ville ha i "sälja på Tradera" högen, "ge bort till välgörenhet" högen samt "slänga åt helvete" högen. Den som jag skulle ge bort var mest irriterande. För det var så mycket! 3 sopsäckar med kläder, flera kartonger med vaser och glas, massa skor, en papperskasse med böcker och en massa annat. Ställen som tar emot sånt har så konstiga öppettider och jag har ju en något tajt tidsbudget. Men när jag stod uppe på vinden och svettades och hade ångest så kom en räddande ängel! En finsk tant. Hon skulle hämta något och det slog mig att hon en gång lånade mitt förråd (och sen "glömde" att ge tillbaka det) för att hon samlade grejer till behövande.  Så jag frågade helt enkelt om hon skulle kunna tänka sig att ta allt mitt crap (jag sa inte crap såklart... haha) och hon blev seriöst asglad. Och jag blev asglad för att jag slipper köra allt runt halva stan, jag vill bara bli av med det. Har liksom inte använt mycket av det på 8-10 år, tror inte det är så stor risk att jag kommer sakna allt.

Fast en del guldkorn hittade jag allt! Bland annat min gamla röda kobra telefon som jag har sett att man kan få rätt mycket betalt för på Tradera. Hittade min gamla polaroid kamera också, så Nelli, om du fortfarande vill ha den så hojta okey? Sen en massa kläder och en del andra prylar. Gav bort en del som jag säkerligen skulle kunnat sälja också, men jag blev fan lat. Pallar inte hålla på med hur mycket som helst.

Nehepp, nu måste jag fan ta och komma igång igen. Som en liten present att hjälpa mig flytta så har moder natur slängt in lite (läs; mycket) mensvärk. Tack. Känns bra. Om inte finska tanten skulle ha hjälpt mig så skulle jag typ ligga i fosterställning nu och vara helt oförmögen att göra något på grund av alltför stor arbetsbörda på för kort tid. Har svårt för saker som jag måste göra som jag skrivit förut. Det slår slint i skallen på mig. Vet inte vad som händer om man inte flyttat ut i tid, men jag gissar på att det inte är särskilt skoj, så får suck it up helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback