10-åriga Lungor

Var hos doktorn i morse, klockan 8 för att vara exakt. Fy vad jag hatar att gå upp tidigt. Finns fan inget värre. Iallafall. Var där i typ en halvtimme och testade mina lungor, spirometri tror jag det hette. Fick först blåsa i nån grej, hon sa att jag hade bra lungor. Sen fick jag blåsa i en annan grej 3 ggr, så det kom upp en graf på datorn, sen ta astma medicin och blåsa 3 ggr till. Min lungkapacitet gick upp 2 dl av astma medicinen. Lite kul jue. Fast hon sa att jag hade grymma lungor, de hade en ålder på 10 år... Haha! Fatta, mina invärtes organ har inte åldrats! Eller, min lever lär ju fått en del stryk av mina studentdagar, men lungorna är det inget fel på iallafall. Men hon tyckte ändå jag skulle ta medicinen, iomed att volymen gick upp utav det ändå. Plus att jag hostar mindre när jag tar den... 

Har inte kunnat somna om sen jag gick upp i morse, så kommer antagligen vara helt sepe trött hela dan. Vilket suger, för ikväll kommer Ibbsie förbi och vi ska köpa data tillbehör och fixa över massa grejer från min PC till min Mac, installera program och skit. Men det löser sig nog.. Får hinka kaffe på jobbet. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback