ModeBlogg [kanske. inte.]

Jag gjorde något som jag väldigt sällan gör igår. Något som jag verkligen AVSKYR att hålla på med, men som jag tyvärr var tvungen att ta tag i. Jag shoppade. Ihh. I fem hela timmar till och med. Fy fan. Jag är ändå rätt stolt för att jag verkligen gjorde det, för vanligtvis så åker jag till stan med intentionen att jag ska köpa något, men sen när jag väl är där så hittar jag inget som jag vill ha. Det beror väl mestadels på att jag knappt kollar, mest springer igenom affären. Och för att jag hatar provrum. Liksom, hur tänkte dom när de tillverkade provrummen egentligen? De vill väl att folk ska köpa kläder? Varför i helvete sätter dom upp sån belysning så det ser ut som att man är fet, blek, ful och äcklig för?Jag har fan aldrig så dåligt självförtroende som jag har efter att jag vart tvungen att shoppa.

Men. Jag lyckades. Köpte 7 t-shirts/linnen, 3 par shorts, 2 par skor, 2 BH:ar (ehm, snarare typ blandning av BH/sportbh men iallafall) och en bikini. Brukar ju inte använda BH, men 2 av tröjorna jag köpte var vita, och att gå utan i det är väl kanske inte så jäkla smart. Vad som däremot är smart med vitt är att det är svalt, thinking ahead till Thailand liksom. Och till New Orleans visserligen. Där är det ju satans hett nu också, 30 grader för att vara exakt (kollade SMHI för en sekund sen). Blir ju bra uppvärmning inför Thai. Iallafall så testade jag mina kläder igår hemma, och jag gillar allt. Wie. Så nu är jag ändå rätt glad att jag lyckades med mitt uppdrag. Moaha.

Kommentarer
Postat av: your fake friend

Oj, grattis till prestationen! Enligt min erfarenhet kommer du att hitta hur mycket billiga och snygga kläder som helst nere i Thailand, men kanske känns skönare att ha med sig ett start kit haha

Postat av: mizaru

Mje, alltså det finns ju kläder, men generellt sätt så passar de inte så jäkla bra på mig. Jag är typ för lång och smal. Kläderna är antingen för korta eller lagom längd och för breda... Ha! Men kommer väl köpa lite grejer där också, men som sagt, skönt med start-kit, vill inte behöva gå runt naken. ;P

2008-07-16 @ 00:25:04
URL: http://mizaru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback