Internship

Igår gjorde jag kokosbollar. Det hade jag glömt bort nu idag när jag vaknade, så det blev en mycket trevlig överraskning när jag öppnade kylskåpsdörren. Fast kokosbollar är egentligen inte så jäkla gott egentligen. Förstår inte riktigt min fascination över dem när jag var liten.

Har fått mer info om hela dykgrejen. [Ursäkta, men det kommer bli mycket snack om Thailand, dykning och planering framöver, vill ni ha flatintriger får ni vända er till valfri anonym blogg på
HBTQ-tjejer som bloggar]. Postade ett inlägg i Scuba gruppen på CS och fick massor av användbar information! Tydligen kan man göra ett internship på nåt bolag och få hela utbildningen betald, inklusive boende och mat i utbyte mot att man hjälper till och preppar utrustning och sådär. Vanligtvis är det 3-4 månader och man bor på en dykbåt tillsammans med massa andra människor. Verkar skitbra tycker jag, man får massa erfarenhet och det är GRATIS. Sen efteråt kan man flytta till valfritt land och börja jobba som divemaster/instruktör. Han som skrev svar till mig hade massa kontakter som han skulle kolla upp till mig. Alltså. Det finns inte ord för hur mycket jag älskar CouchSurfing. Inget av det här skulle ha hänt om jag inte gått med i det communityt. Känns patetiskt att kalla det community och jämställa det med typ lunarstorm, det är så mycket mer än så. Nu låter det som jag är med i en sekt istället, men ja... Haha. Jag är glad iallafall. Optimistisk inför framtiden. Och det vette fan när jag har vart förut.

Kommentarer
Postat av: Hanna

HAHA, har du fått klagomål på brist på flatintriger eller var det en varning just in case? :)

Postat av: mizaru

Hehe, nej inga klagomål hittills. Bara en varning. ;)

2008-01-30 @ 20:06:32
URL: http://mizaru.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback