InternetProblem

Är hemma idag också. Mest för att jag inte är sugen på att jobba. Visserligen så är jag lite sjuk, ont i halsen och lite småförkyld, men det är ju knappast mycket att göra på jobbet så skulle kunnat vara där och hänga liksom. Men pallar verkligen inte. Är inte ett piss motiverad. Särskilt nu när jag vet att jag inte kommer vara kvar där längre än till hösten. Vet att jag borde vara motiverad eftersom jag borde spara pengar, men jag får samma lön om jag är sjuk som om jag jobbar, samma lön om jag jobbar 3 timmar eller 10 per dag. Så nä. Motivering är = noll. Dessutom så behöver jag ju inte direkt spara pengar om jag ändå ska ta pengarna för lägenheten. Divemaster kursen kostar bara runt 5-6000 spänn beroende på om man behöver hyra utrustning eller om man har sin egen. Så egentligen behöver jag bara de pengarna, plus pengar så jag klarar mig i 6-8 veckor som kursen tar, för sen ska jag ju ändå leva på de pengarna som jag jobbar ihop. Och så flygbiljetten dit då förstås. Det blir fan inte så mycket om man slår ihop det ändån. Boendet på Phi Phi var iförsej rätt dyrt, typ 2-3000 spänn i månaden, men då ingår liksom allt. Städning, el, handdukar och så. Bara mat som man måste köpa utöver det. Tror inte det där med pengar kommer vara något problem faktiskt.

Lalala.. Vill att det ska vara höst NU och allt ska vara fixat. Damnit.

Ovanstående skrev jag typ i morse. Mitt internet har vart helt sepe hela dagen. Försökte då koppla upp min bredbandsbolaget uppkoppling, men det ville inte funka heller... Ska hämta ut grejerna imorrn, men tanten jag snacka med i telefon sa att det skulle funka att fixa det på en gång. "Bara att koppla in nätverkskabeln".. Jaja, sure! Kollade och så var man tvungen att göra nåt med "Mina nätverksplatser" och sen "Anslutning till lokalt nätverk". Om man inte har nån sån anslutning till lokalt nätverk, vad gör man då då? Åh vad förbannad jag var. Pallade inte ringa och snacka med nån idiot igen heller, så väntar tills imorrn, kommer ändå behöva göra om allting då. Kommer ha hemtelefon då också. Grattis till mig. Skulle iförsej inte ha brytt mig om att fixa med detta om det inte vore för att det numera ingår i hyran med bredbandsbolaget, så då känns det rätt onödigt att betala för ett struligt bredband från ComHem.

Fan vad jag hatar när internet strular. Känner mig helt handikappad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback