29 Timmar Kvar i Thailand

Usch, imorgon kvall sa aker jag hem. Jag vill verkligen inte... Tillbaka till svenssonlivet igen. Usch och fy och bla. Varfor flyttar inte alla till Thailand for? Haha! Nej men seriost. Jag har nog aldrig vart sa motiverad att resa nagonsin tidigare. Jag har fatt en taste pa det goda livet och vill inte ga tillbaka. Tyvarr sa maste jag det ett tag, styra upp sa att saga. Har ju trots allt ansvar for 2 sma liv dar hemma och maste forsoka losa det innan jag kan dra. Sen vet jag inte om jag borde hyra ut min lagenhet eller om jag ska salja den... Saljer jag den sa far jag ju en massa pengar som jag kan anvanda for att stanna langre och sa vidare, men a andra sidan sa kanske jag inte vill stanna sa lange (doubt it) och da sa har jag helt plotsligt ingenstans att ta vagen nar jag kommer tillbaka. Men sant brukar ju ha en tendens att losa sig forstas. Kan iallafall inte sluta pa jobbet forens sasongen ar over, skulle kannas alldeles for nesligt att sluta nu och lamna G i skiten. Dessutom behover jag pengar. Ska spara som en liten gris nu (sparar grisar?) sa jag har ordentligt med kapital nar jag drar. Masterskursen i dykning kostar ju en del om man sager sa.... Pagar i 6-8 veckor dessutom. Sen nar man har det kirrat sa kan man ju leta jobb som dykguide. Maste bara skaffa utrustning ocksa... Hm. Mycket man behover pengar till. Kanske maste salja lagenheten. Borde kunna fa minst 50.000 mer an vad jag kopte den for... och bilen kan jag nog latt salja for 20.000... och sen om jag sparar sa borde jag kunna fa ihop x antal 1000 ocksa. Borde kunna losa sig.

Fast en varning. Ska ni till Thailand, ak INTE till Ao Nang. Javla skithala. Visserligen battre an Svedala, men ja.... Det ar nastan som Sverige iallafall, for nastan alla som ar har ar svenskar. Skojar icket. Maten ar dubbelt sa dyr som i Phi Phi ocksa, bara for att alla som aker hit ar sana typiska charterturister. Och da kan jag tillagga att det tydligen ar relativt dyrt i Phi Phi jamfort med manga andra oar runtomkring.

Enda bra med att komma hem ar att jag kan satta mig i lugn och ro och fixa med bilderna fran resan. Ar sa himla sugen pa att gora det. Sarskilt undervattensbilderna. Hawieee! Mina skoldpaddskompisar finns med dar. So cute.

For ovrigt sa ar jag pepparkaksbrun. Detta trots att jag anvant solfaktor 15 hela tiden jag vart har, och inte solat kanske 7 av 14 dagar. Nar jag dyker sa ar enda solen jag far pa hela dagen nar jag aker bat tillbaka fran dykplacet. Pallar inte med solen nar jag dykt. I phi phi sa hangde jag mest i dykshopen hela dagarna ocksa.... Haha. Som mest tror jag att jag vart pa stranden 4 timmar i strack (med paus for lunch). Chockerande att jag blivit sahar brun iallafall. Undrar hur brun jag hade vart om jag hade pressat.

Hall tummarna for att vi hittar apor imorrn! De brukar tydligen hanga pa stranden har nere, men de har inte vart dar de 2 ggr som jag varit dar... Buhuu. Det ar imorrn eller aldrig. Fast sag iforsej apor i Phi Phi, men glomde min kamera... Vill ha pics pa dem!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback