New Orleans & Texas

Tjipp Tjohej. Har bokat biljett hem nu, pa torsdag fick det bli. B aker till Asheville pa tisdagen men sa att det var lugna puckar om jag ville stanna ett par dar till. Det var antingen da eller nu pa mandag eller nasta lordag som det fanns billiga biljetter, och pa mandag sa ar B ledig hela dan sa kandes lite onodigt att aka da. Har inte hort nat fran PG pa jobbet an, han lar ju vara assur. Ha. Men som sagt, inte som att han kan sparka mig iomed att jag redan slutat. Bwahah.

Anyways. Idag var jag ute i traskmarkerna har omkring, sag 2 alligatorer, och typ 20.000 asstora spindlar. Holl pa att ga in i deras nat flera ganger och hade gashud pa armarna under hela tiden vi gick runt dar. Men det var ratt coolt anda, sjukt att naturen kan skifta sa mycket fran plats till plats. Det var en av surfarna som jag umgatts med ratt mycket som gav en liten privat tour dar ute... Har jag namnt innan hur mycket jag alskar CouchSurfing?

Igar sa hookade jag upp med en annan CS:are, han tog mig till en ascool liten bar ute i ingenstans typ, sag bara en dorr men dar inne var det hur coolt och mysigt som helst! Sant stalle som man aldrig skulle hittat sjalv. De visade AnchorMan pa tv:n och det var hur avslappnat som helst. Sen drog vi vidare till nat annat hak som kallades the balcony, man kan ju gissa varfor... Typ, de hade en balkong. Haha. Som vi satt pa resten av kvallen tills vi drog hem till han och jag tvingade honom att lyssna pa stand up med Jim Gaffigan och Dave Attell. B jobbade den kvallen (som vanligt) sa surfade hemma hos W istallet. Har jag namnt innan hur mycket jag alskar CouchSurfing?

Texas var grymt ocksa. Att kora i 10 timmar dit var mindre roligt dock... Helt sjukt varmt var det ocksa, 40 grader i skuggan. Trodde jag skulle do. Har faktiskt vant mig med varmen nu, sa kommer val frysa ihjal nar jag kommer hem till Svedala igen. Surfade hemma C som var first timer med det dar med CS, och hon var hur grym som helst! Jag skulle latt bli bastis forever med henne om hon bodde narmre. Hon hangde med pa Tubing grejen, och vi var som tvillingar resten av helgen. Gjorde det mesta tillsammans. Sjalva tub akningen var kul, var lite rastlos till en borjan, men nar man val kom in i det sa var det jakligt avslappnande. I slutet sa hade vi lite fighter (typ herre pa tappan i varsin tube), och jag vann! Bwahaha. Tror att jag ar starkare an vad jag ser ut. Eller nat. C foljde md oss tillbaka till New Orleans sen, sa vi har hangt en del har ocksa. Hon akte tillbaka till Austin nu dock, for hennes katt blev sjuk... Typiskt. 

Annars vet jag inte riktigt... Tagit det ratt sa lugnt, inga crazy partykvallar nan gang egentligen. Vart ute och kollat pa lite band och sadar nagra kvallar, de har live musik typ overallt hela tiden. Inte vart sa mycket i de turistiga delarna, Bourbon Street ar helt klart overskattat. Gick dit, tog nagra bilder och sa kvickt darifran. Har mest hangt med B pa dagarna, akt pa scootern till olika cafeer pa mornarna och vandrat runt omradet han bor i. Haft nagra filmkvallar, spelat tv-spel och hangt. Orkar liksom inte gora nanting hela tiden all day i langden. Kanske borde fa arslet ur vagnen och typ kolla in nat museum eller sa, men de brukar inte intressera mig sa mycket. Sarskilt inte om man ska ga sjalv.

Imorgon ar det Red Dress Run har i New Orleans, sa ska in till French Quarter och glo pa alla i roda klanningar som springer runt och super sig fulla, allt till forman for Katrina offer... Lite konstigt satt att gora det pa, men har i NOLA sa har de typ parader varje helg. Minst en. Mardi Gras ar den som ar mest kand, den varar i en manad... Men sen har de hur manga andra grejer som helst som de klar ut sig och spexar med. Pa sondag ar det Fairy Run ocksa, dar man ska hylla farjorna som gar har genom att kla ut sig till alva... Haha. Skulle nog vart med pa det dar red dress grejen om det inte vore for att det kostar 50 dollar och for att man ska ha just... klanning. Alla har det iforsej, killarna ocksa. Men men, to late now. Har ingen rod klanning, och just nu kanner jag mig inte alls sugen pa att gora nat sant heller. Ar astrott. Ska sova snart tror jag... Klockan ar snart 10 har. 

Har vart skont att inte gora nat ikvall... Har vart sa mycket med folk hela tiden pa sistone, behover lite alone time. Okay. Chip out ohoy! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback