Ångest och Besök från Paris

Igår var ingen bra dag. Kände mig ledsen och irriterad, och när jag kom hem blev det inte bättre. Ingenting ville fungera som jag ville och till slut så bara kände jag att jag inte orkar längre. Hela grejen blev ju lite jobbigare iomed att W fortfarande är här. Visserligen så är han en vän till mig, men när jag mår sådär så är min instinkt att gå och gömma mig under en sten eller något. Att prata ut om mina problem har aldrig vart min grej, hej hej förträngning liksom. Men. Jag har mina anledningar till varför jag gör så. Så jag la mig i badkaret med Saybia på hög volym i hörlurarna, sjöng med i början (W satt framför datorn med hörlurar och gitarr, så det kändes safe), men efter ett tag började jag grina. Liksom inte sådär lite graceful, utan helt och fullt ut, hulkande ful jävla gråt. Och grejen är att jag inte ens vet varför. Satt där och hade ångest för typ allt, ville skrika men det kan man ju inte göra. Efter en timme i badkaret så hade jag slutat gråta, kändes lite bättre, även fast allt fortfarande kändes skit. Liksom, varför får jag sådana dagar? Jag har ju mina misstankar varifrån, men det var ju nästan 10 år sedan nu... Ska inte sån skit försvinna? Får ju såna där dagar lite då och då, och jag vet att det går över fort. Idag känner jag mig nästan back to normal. Men det är fortfarande irriterande, vill inte behöva må sådär. 

Imorgon är min sista dag på jobbet, känns oerhört skönt. Lite skrämmande också, för nu är det verkligen slutspurten inför flytten. Måste ta tag i grejer. MÅSTE. Finns inga ursäkter längre.

På måndag kommer det en tjej hit från Paris. Hon är ingen couchsurfer, men ska typ surfa här iallafall... Haha. Hon skrev till mig på msn för ett tag sedan, och sen har vi snackat fram och tillbaka. Vet inte riktigt hur det blev att hon skulle komma och hälsa på, men hon hade tydligen jobbat hårt med nån musikfestival och ville ha semester, och jag sa att hon kunde ju komma och hälsa på här. För mig är det ju ingen big deal direkt, har ju främlingar här stup i kvarten... Men är lite rädd att hon ska ta det som att jag är intresserad. Visserligen är hon ju söt och rolig och allt sånt... Hehe. MEN. Jag flyttar snart, och random förbindelser är inget för mig. Ska ta med henne till klubb Kattis på onsdag iallafall, så hon kanske kan ragga upp nån annan där. Haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback