Bror + Katt = Sant(?)

Ahh.. Om man kunde få fyrkantiga ögon av att kolla på en skärm för länge så skulle jag ha det nu. Eller, widescreenformade ögon lär det ju bli nu för tiden. Haha. Det enda jag gjort idag är att spela WoW. Det har iförsej payed off eftersom jag blivit lvl62 respektive lvl24 med mina favvogubbar nu. Hawiie.

Fick höra av min kära bror att han funderade på att skaffa kattunge. Eller, han hade bestämt sig för att göra det. Jag försökte dock avråda han lite försiktigt utan att han skulle ta illa upp eller att jag skulle låta som värsta morsan. Har ju själv 2 katter så kan ju inte vara alltför hård mot han heller. Men det är ju trots allt värsta enorma ansvaret med katt. Man måste komma hem varje dag och ge dem mat. Man kan inte bara åka bort hur som helst utan att först ha fixat kattvakt, alternativt ta med sig katten dit man åker. Dessutom så lever dom i minst 10 år, och jag antar att min käre bror kommer vilja flytta runt lite, kanske åka på nån långresa eller liknande och så vidare. Mycket kan hända på 10 år. Tror inte riktigt han fattar det. Inte så att jag ångrar mina pälsklingar, men vissa saker skulle bli himla mycket lättare utan dem.

Det är ju hans beslut, ska inte tjata på honom. Han får väl lära av sina misstag I guess.. Men jag tycker bara att det är lite jobbigt eftersom det är en annan levande varelse som är inblandad om han skulle fucka upp det, eller ångra sig. Tror att han bara tänker "ah, mysigt med liten söt kattunge", fattar inte ansvarsbiten. Ihh, I dont like this at all.. Han kan ju för fasikens knappt ta hand om sig själv.

(Märks det att jag är storasyster eller? Haha)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback