SoffSurfning

Det är helt sjukt att min pappa har mer koll på vad som händer på internet än vad jag har, men det är precis vad som hände i detta fallet. Han berättade för mig om couchsurfing, han hade hört om det på radion och trodde att det kunde vara en grej som jag skulle gilla. Och för en gångs skull har han rätt! Fy satan vilken grymt bra idé. Jag fullkomligt älskar hela konceptet. För de som inte vet vad det är så går det ut på att man reser runt och sover hemma hos folk istället för på hotell och liknande. Så om man ska åka till London till exempel så skriver man till nån man verkar rolig och intressant och frågar om man får sova hos denne det och det datumet. Alla har varsin sida, där man skriver om vem man är och hur ens egen soffa ser ut, hur många man kan tänkas ha hemma hos sig och hur länge bland annat. Det kostar ingenting att bo hemma hos folk, men det är ju inget hotell så man får hjälpa till och diska och sånt dära såklart. Det jag tycker är så grymt är att man får se landet man åker till på ett hela annat sätt än om man bara turistar på vanligt vis.

Jag registrerade mig direkt, tycker det verkar kul att vara host också. Tycker det är kul att träffa nya roliga människor och dessutom få lite tillfälle att fräsha upp engelskan. Det hann gå typ en dag och sen fick jag en förfrågan från en tjej från Lettland om hon kunde couchsurfa hemma hos mig. Så hon kommer hit imorrn. Haha. Helt damn stört. Idag fick jag dessutom en förfrågan från en snubbe från Detroit som just nu var i Thailand om han kunde CS:a hemma hos mig. Han verkar rolig och trevlig, så kanske ska säga att han får sova här han också. Även fast jag är aningen mer skeptisk mot killar. Oerhört fördomsfullt jag vet, men hm. Om jag ska gå på min magkänsla så tror jag att han är en bra kille som inte skulle göra nåt dumt, han har dessutom massa bra rescensioner (man får ge omdömen på varann när man har CS:at hos varann) från andra tjejer, så det borde inte vara någon fara. Men det är min farsa som tutar i mig massa grejer om våldtäkter och värre. Jag kanske är naiv, men jag tycker man ska tro det bästa om folk och inte tvärtom. Jag menar, hon Lettland-bruden kan ju vara minst lika psyko som Detroit-snubben i så fall, men henne hade han inget emot att hon sov här. Eller, han skrattade typ och tyckte jag var lite konstig som ens kom på tanken att registrera mig. Han ville väl mest verka lite hipp som hade koll på det där med CS. Undrar om han ångrar sig nu. Haha.

Well well. Om jag inte skriver på ett tag så har jag blivit styckad av Lettlandbruden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback