Karibien, Here I Come!

107336-134Fan vad störigt det är med katter ibland alltså. Min morgon började ju så bra, men sen när jag var på väg utför dörren så får Serlot för sig att han ska hoppa från köksskåpen till en annan hylla som jag strategiskt satt ett paket tvättmedel på så att han INTE ska hoppa dit. Men idiotkatten hoppade ju såklart ändå. Det sa krash med versaler och en livrädd Serlot for snabbt som ögat till andra sidan lägenheten. På köksgolvet låg ett halvt paket tvättmedel som såklart landat på katternas matskålar och därmed blivit blandat med vatten... Så fick ta av mig skorna och jackan och börja städa upp. Fick sopa först, sen torka upp det värsta kletet med trasa, sen dammsuga och sen torka golvet 2ggr. Jippe! Det är ju giftigt med tvättmedel så kunde ju inte gärna lämna det som det var och dra. Tur egentligen att jag var hemma när det hände.

Var aslugnt på jobbet idag också.. Så damn boring när det är det. Det var så tråkigt att jag bestämde mig för att skaffa en ny cykel. Eller, jag hade ju tänkt skaffa en iallafall nu eftersom moppen är borta. Men jag bestämde mig för en och började custombygga om den. Bytte drevet bak så det blir lättrampat uppför backarna, fick förlänga kedjan också. Bytte sadeln och justerade styret. Fixa till en cykelväska också, eftersom det skulle bli asfult med korg på den cykeln som jag valde. En herrcykel blev det denna gången, det är mycket bättre styrsel i en sån, stabilare liksom. Egentligen ville jag ha en riktig tantcykel, men jag vet ju att det inte är en sån som jag behöver, inte om jag går efter vad jag ska ha cykeln till liksom. Eftersom det var en Nishiki cykel jag valde så är jag även med och tävlar om en resa till Karibien för 2 personer, värde 30.000. Jag tycker jag ska vinna. Hm. Undrar vem som skulle få följa med? (Smörandet kan få börja redan nu... Moaha)

Kommentarer
Postat av: Johannes Flakbil

Eeeeeh om du inte tar med mig säger jag upp min vänskap med dig.

Postat av: mizaru

Noterat! ;P

2007-05-12 @ 11:23:51
URL: http://mizaru.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback