Hört Talas Om Personlig Sfär?

Jag verkligen HATAR touchy feely människor. Jag hatar när folk ska ta i mig av ingen anledning alls. Folk som ska klappa mig på axeln, ta mig i armen när de ska säga något som de tycker är viktigt, eller ytliga bekanta som ska kramas eller än värre kindpussas (vem fan gör sånt seriöst?). Jag vill ha min personliga sfär för mig själv. Kom inte in där om jag inte bjuder in dig, okey?!

Anledningen till detta utlägg har sin grund i en äcklig gubbe som är stamkund på mitt jobb. Han kommer in och tror att vi är bästa vänner. Först så har han fått för sig att han och G (chefen på jobbet) är bästa vänner bara för att han (gubben alltså) jobbade på samma båt i ett par år som en av G's kompisar från grundskolan. G umgås inte med grundskolekompisen och har inte gjort det sen han just gick i skolan. Bara detta är ju tecken på att människan är störd. Men detta är alltså grunden till hela grejen. Nu så har även jag blivit hans bästis eftersom jag känner G. Gubben kommer in minst en gång i veckan, utan egentligt ärende, bara för att säga hej och för att komma fram till mig och antingen klappa mig på ryggen, krama mig eller allmänt ta i mig. Jag blir galen! Jag försöker låtsas som att jag är extremt upptagen, men det funkar inte. Han kommer fram och ska snacka och hålla på ändå. Jag vill typ ställa mig i duschen och skrubba mig med svinto efter att han gått. Han luktar illa, han är gammal, skäggig, har världens största ölkagge och är allmänt schizofren i sitt beteende. Jag vet inte vad jag ska göra. Vill inte vara otrevlig heller, och jag misstänker att om jag skulle säga som jag vill säga; "Rör mig för fan inte!", så skulle han bara garva och typ krama mig ashårt, alternativt börja jaga mig i butiken om jag hann springa innan. Varför är människor så psycho för?

Jag måste förbereda en handlingsplan inför nästa gång han kommer, han ska banne mig inte få så mycket som ens peta på mig med tång en gång till. Jävla idiotäckel.

Kommentarer
Postat av: Johannes Flakbil

Bara delge honom informationen att du har borelia. Eller sätt på honom vettja, det kan han behöva.

Postat av: drömhus

då ska jag inte kramas nästa gång vi ses alltså?!

2007-06-01 @ 16:35:10
Postat av: mizaru

Johänes: Men iouw.
Drömhus: Nej du får inte ens så mycket som se på mig, ohkey!?

2007-06-01 @ 18:48:49
URL: http://mizaru.blogg.se
Postat av: Hanna

Det låter som du har samma syndrom som min syster. På julafton ville hon kramas, jag är fortfarande bestört :)
Trevlig helg!

2007-06-01 @ 19:13:00
URL: http://hanusi.blogspot.com
Postat av: drömhuz

okeerå, då ska jag hålla mig på avstånd hädanefter...

2007-06-02 @ 15:19:37
Postat av: mizaru

drömhuz: så ska det låta!

2007-06-04 @ 00:09:07
URL: http://mizaru.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback