Hemmafru Finnes/Sökes

Idag vaknade jag med ett ryck av att min telefon ringde. Klockan var halv11. Jag skulle vart på jobbet klockan 10. Hmm. Jag har verkligen noll minne av att mobillarmet satte igång imorse, måste ha sovit som en stock. Jag är 100 på att jag ställde klockan, så jag vet att det inte var därför som jag försov mig. Fick stressa iväg till jobbet, alltid lika skoj. En sådan bra start på dagen liksom. Not.

Jobbade till klockan 6, var asmycket verkstad så mina händer känns helt torra av för mycket tvättande. Jag måste nog lära mig att gå runt med skitiga händer, som det är nu så går jag och tvättar dem direkt efter varje däcksbyte, även fast jag ska göra ett till precis efter. Rätt dumt egentligen, men det är som nån slags tvångstanke eller nåt. Haha.

Efter jobbet drog jag, mamma och pappa och kollade på en lägenhet till morsan. Den var helt okey, men asdyr och lite fel läge. Enda som var bra var att det var som en uteplats till den, men det låg ett soprum typ 10 meter ifrån det, så det kändes ju inte som att det var riktigt värt. Hon ska köra på en annan lägenhet som ligger mitt i stan, men som är stort renoveringsbehov på, blir ju billigare då liksom. Pappa ska hjälpa henne med renoveringen. Jag tror att jag aldrig sett mina föräldrar så snälla mot varann som de är nu. Konstigt det dära.

Drog till Max och käkade efteråt (fan vad jag äter mycket ute nu för tiden... urk) och sen till Coop och storhandlade. Kom hem för typ en halvtimme sen. Känner mig helt slut. Måste ställa mig och laga matlåda tills imorrn nu, känner inte alls för det, men känner ännu mindre för att äta lunch ute imorrn igen. Nej tack säger jag bara. Vill typ kräkas på indisk mat (enda lunchrestaurangen som ligger nära)... Idag ska jag laga nudlar och kyckling i röd curry, imorrn ska jag ha storkok hemma och göra lasagne och gryta. Hemmafru? Check!

Jag vill fan ha en liten hemmafru som fixar allting här hemma när jag är på jobbet. Fatta skönt att komma hem och så står maten på bordet, nån har handlat åt en, städat och matat katterna! Alternativt skulle jag kunna tänka mig att vara hemmafrun, och att nån annan jobbade och drog in stålarna. Att göra både och känns lite väl tycker ja. Måste ju hinna spela wow också. Moaha.

Kommentarer
Postat av: Duktiga Annika

Jag skulle också vilja ha en liten hemmafru. Eller en hemmaman kanske. Jag har nog lite mer nytta av en sån. Man ska ju ha lite roligt också.
Själv vill jag bli en liten lyxhustru.

Postat av: finula

Tråkigt att försova sig. Hoppas att du inte försov dig idag också? Ja du hemmafru borde man ha eller jag skulle nog hellre vara en.. haha för jag älskar att städa... *S* Det lät ju inte billigt... ;)

2007-05-23 @ 17:33:15
URL: http://finula.blogspot.com
Postat av: mizaru

Duktiga Annika: På ett sätt skulle det ju kanske vara nice att vara lyxhustru/hemmafru, men lite trist i längden tror jag... Men vi är ju alla olika. ;P
Finula: Nopes, ingen försovning idag.
Du kan ju kanske starta en städfirma om du gillar att städa annars.. Haha. Jag hatar att städa. Uäh.

2007-05-23 @ 22:19:15
URL: http://mizaru.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback