Poliskontroll!

Var ännu snällare och hämtade brorsan från Sthlm nyss. När vi nästan var hemma såg han en massa polisbilar och blev nyfiken på vad det var och bad mig svänga förbi och glo. Självklart var det en kontroll... Jag kunde inte bilen och gjorde verkligen allt fel. Öppnade dörren istället för att rulla ner rutan. Sen bad hon mig stänga av bilen och jag glömde sätta den i P-läge. Sen när hon fråga om körkort så gick jag ur bilen, och hon bad mig sätta mig igen.... Eh, pinsamt. Hon fick mitt körkort och jag fick blåsa och precis innan klämde jag ur mig "jag har astma" och fnissade hysteriskt. Jag blev verkligen asnervös. Fast jag inte gjort nåt. Visste inte hur jag skulle bete mig eller hur jag skulle göra. Hon lät helt besviken när hon sa att mitt alkoholtest var negativt. Haha. Sen kollade hon märket på bilen och frågade vems bil det var, jag svarade brorsans, och hon sa att jag kunde hälsa honom att han måste byta ut skattemärket snarast. Jag lovade att det skulle jag minsann göra! Hahaha. Jag är helt stolt att jag kunde hålla mig, eftersom han satt brevid mig hela tiden. Moahaha.

[Grejen är att bilen inte är hans egentligen, utan firman som han jobbar på. Han är en väldigt laglydig medborgare i övrigt, lovar! Hehe.]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback