Smart Ass

Jag tyckte jag var assmart. Att jag hade värsta planen. Men nu börjar jag tvivla...

Mamma ska åka på semester imorrn bitti. Eller ja, idag alltså. Väldigt tidigt, för att vara exakt så ska de åka till Arlanda klockan 3 på morgonen/natten. Jag ville låna hennes bil när hon ändå skulle vara borta en hel vecka, och de hade tänkt ställa den på långtidsparkeringen. Om jag ville låna bilen betydde det att jag skulle vara tvungen att skjutsa dem. Det är lugna puckar tänkte jag, och tänkte smart och skulle sova innan jag skulle köra, istället för lite innan och lite efter och därmed vara astrött när jag skulle köra. Så gick och la mig klockan halv 8 på kvällen. Det har funkat sådär... Katterna har mongat sig en del, och jag vaknade klockan 1. Ingen idé att försöka somna om, även fast jag egentligen är astrött. Måste ju ändå gå upp om en timme i så fall, och jag vill inte köra helt nyvaken, någon måtta får det ju vara. Grejen är dock att jag antagligen inte kommer kunna sova när jag kommer hem, det kommer kännas onödigt på nåt sätt. Ska ju jobba klockan 10, måste upp kl 9 i så fall, kanske kommer hem runt halv5-5... 4 timmar. Hmm. Jag vet inte. Undrar om jag ens kommer behöva bilen? Nu känns det helt plötsligt rätt onödigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback