New Cat Issues

Har nu ringt polisen för andra gången idag och anmält att jag hittat en katt.... De måste ju tro att jag är dum i huvudet. Först söker jag en svart katt, sen hittar jag en svart katt. Hmm. Verkar dock vara lite krångligare att få lämna den till ett katthem än vad jag trodde att det var. Fick höra att det var polisens ansvar att ta emot katter, men enligt dem så tar dom inte emot katter, utan det får katthemmen göra. Det lät typ på henne som att det var fritt fram att behålla katten.. Inte direkt vad jag ville höra. Nu ska jag tydligen börja sätta upp lappar om "upphittad katt" också, vilket fördubblade mitt arbete. Känns som att jag vill lägga min energi på Serlot, inte denna nya katt. Vill bara lämna honom till katthemmet och låta dom göra jobbet så att säga. Kanske ego, jag vet inte, men jag saknar min katt och vill ha tillbaka honom, vill kunna gå och leta efter honom och lägga krutet på det. Denna nya blev liksom som ett sidospår till hela grejen...

Han den nya verkar iallafall stormtrivas här hos mig. Ligger på pläden i fönstret och purrar för sig själv, har käkat torrfoder för glatta livet och gått på lådan. Han verkar bara acceptera situationen som att "jahapp, här ska jag bo minsann... trevligt!". Konstigt katt det dära. Dreglar gör han också, när han kelar vill säga, vilket han helst vill göra hela tiden iförsej.

Nu när jag vart ute och letat efter Serlot så har jag sett typ 5-6 andra katter, och så denna som följde med hem... Tycker ju faktiskt att jag borde ha hittat Serlot då också, egentligen. Åh, jag saknar honom så jag håller på att bli galen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback