Nada To Do

Happ. Har vart på jobbet en halvtimme och jag är redan bored. Har egentligen bara öppnat butiken, ställt ut verkstadsjobben och skrivit in gårdagens slip, sen ringde mamma&pappa från Spanien och snackade en kvart. Resten av tiden har jag suttit och stirrat i luften. Måste komma på nåt jag kan göra i 3½ timme, annars kommer jag bli galen. Hmm...

Jag duschade igår och mina farhågor besannades. Mitt hår är inte alltför fint today. Men tur man kan rufsa till det lite och låtsas som att det är så det ska vara. Eller, det ser väl okey ut framifrån, men det är sådär sova-platt i bakhuvudet. Moaha. Schnyggt.

Jag tycker man borde kunna låna böcker från biblioteket via internet. Jag vill ha nån ny bra bok att läsa, men orkar aldrig ta mig dit. Köpa böcker känns lite väl pretto, särskilt eftersom jag inte har någon bokhylla. Dessutom läser man (jag?) bara böcker en gång. Om den inte är exeptionellt bra förstås. Om jag hade haft en bok nu skulle jag kunna läsa den nu och därmed ha något att göra. Jag måste ju sitta här ifall att det kommer kunder, men jag gissar på att det kommer bli cirka noll i kassan idag. Har redan gjort allting annat som kan förväntas av mig (fylla på varor, monterat, fixat verkstan, städat), nu finns det faktiskt inget mer att hitt på, förutom att fixa visitkort (stämpla på små färdigklippta färgade pappersbitar) eller sätta ihop ventiler. Båda ät extremt hjärndöda jobb som tar cirka 10 minuter att fixa. Sparar de höjdpunkterna till senare.

Kommentarer
Postat av: Pierre

jobba lördagar är inge bra...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback